Fantastiska hederspristagare

Prostatacancerförbundets hedersutmärkelse brukar vanligtvis delas ut i samband med den årliga Förbundstämman eller Ordförandekonferensen. I år, under dessa mycket speciella omständigheter, har vi tagit hjälp av våra patientföreningar för att uppmärksamma tre enastående personer.

Hederspris 2019

Priset delas ut till personer eller organisationer som gjort betydande insatser i kampen mot prostatacancer.  Hedersutmärkelserna dalas ut i tre olika kategorier: Förbundet, Kontaktsjuksköterska/patientkontakt och Profession.

2019 års hedersutmärkelser tilldelades Kent Lewén, Maria Lewin Lundh och Jan-Erik Damber.

Här kan du läsa motiveringarna.

Senast uppdaterad 12 maj 2020