Butikskampanj gav över en halv miljon kronor

I november arrangerade modekedjan Dressmann en omfattande Blå bandet-kampanj för att samla in pengar till förmån för arbetet med att bekämpa prostatacancer. För andra året i rad lyckades de svenska butikerna samla in över 500 000 kronor.

Dressmann Check 2018

Dressmanns kunder kunde vara med och bidra till insamlingen på flera olika sätt. För varje såld slips i november gick 10 kronor direkt till kampanjen. Företaget hade även tagit fram speciella Blå bandet-kassar där vinsten gick till insamlingen. Dessutom erbjöds möjligheten att runda upp i kassan. 

Nyligen besökte Prostatacancerförbundets generalsekreterare Göran Hellberg Dressmanns butik i Mall of Scandinavia för att ta emot en check på 561 327 kronor. Checken överlämnades av Morgan Olsson, landschef för Dressmann.

– Vi är oerhört glada och tacksamma för Dressmanns fantastiska engagemang i kampen mot prostatacancer. Denna kampanj har på bara två år resulterat i över en miljon till Prostatacancerfonden, vilket är helt otroligt, säger Göran Hellberg.   

Senast uppdaterad 15 april 2020

Fler nyheter


Alla nyheter