Ny metod för att diagnosticera spridd prostatacancer Mustaschkampgolfen 2021 Cykling i kampen mot prostatacancer Lotterimiljoner trots pandemin Avgörande pilotprojekt i Skåne Två värmländska pristagare Erfaren mångsysslare i ny roll Stefan Sauk om sin prostatacancer Dags för Eldsjälsgalan - som i år kommer direktsändas Per-Anders Nygård - ny kampanjledare Mustaschkampen Widforss' fina butikskampanj resulterade i över 227 000 kronor Rekordhögt stöd till forskning och utveckling Hjärtligt bidrag från ideell förening Olov Berggren - ny generalsekreterare "Sluta försumma prostatacancerpatienterna" Vilken effekt har olika läkemedel? Studerar fetma i relation till prostatacancer Mustaschkampens julkampanj Utvecklar och testar nya behandlingsmetoder Cykling mot prostatacancer Mer exakt och tillförlitlig diagnosmetod Nytt obeprövat sätt att behandla cancer Vill förbättra uppföljningen av aktiv monitorering Varför bildas metastaser i skelettet? Stöd för sexuell rehabilitering Potensläkemedlet Caverject slut i lager Forskar inom strålbehandling Datumlotteriet 2020 Fantastiska hederspristagare Coronapandemin Rekordbelopp från Värmland Ride Against Cancer Tio miljoner - forskning Eldsjälsgalan 2020 Salming, Sauk och Svenningsson – och den gemensamma nämnaren Dubblerat belopp till forskning och utveckling Aftonbladets granskning av prostatacancervården 50 000 kronor från Stiftelsen Bifrostbågen Coop – ny som huvudpartner Varför blir prostatacancer aggressiv? Ny kampanjsida för Mustaschkampen Ny bok om sex och samliv Världens näst bästa kokbok Miljonbelopp till Prostata- och bröstcancerförbunden Ny lokal i Boden Seminarium i Almedalen Ny reportageserie i DN Mc-kortege gav över 110 000 kronor Tre lyckliga hederspristagare Minskade biverkningar och effektivare behandling? Blå kokboken II till final Rekordhögt belopp till forskning Invigning av Prostatacancercentrum Butikskampanj gav över en halv miljon kronor Favorit i repris

Världens näst bästa kokbok

Blå kokboken II har blivit utsedd till världens näst bästa kokbok, alla kategorier, vid Gourmand World Cookbook Awards i Macao, Kina. På plats för att ta emot det ärofyllda priset var författaren Anna Benson och Mustaschkampens Torsten Tullberg.

Bla Kokboken 2019

Blå kokboken II kammade hem andraplatsen i kampen om utmärkelsen världens bästa kokbok i tävlingen World Gourmand Cookbook Awards. Priset delades ut den 3 juli 2019 i Macau, Kina.

– Det är helt ofattbart. Är så otroligt tacksam för alla som har gjort projektet möjligt och för den skillnad vi faktiskt gör. Både genom att sprida matglädje, information om cancer, får framförallt män att prata om sin sjukdom och inte minst samla pengar till kampen mot den. Jag är överlycklig och för mig personligen betyder det här enormt mycket. Men framförallt betyder det mycket att kunna göra skillnad, säger Anna Benson, i ett pressmeddelande.

Gourmand World Cookbook Award, som ibland kallas för kokbokvärldens Oscarsgala, delar ut priser i flera olika kategorier till världens främsta kokböcker, dryckesböcker och matmedia. Tävlingen har arrangerats varje år mellan 1995 och 2019. Totalt har det under dessa år givets ut över 700 000 kokböcker i hela världen. Sverige är det land som i förhållande till sin befolkning ger ut flest kokböcker och som även vunnit flest priser.

Blå kokboken II blir Anna Bensons fjärde kokbok som vinner pris på Gourmand World Cookbook Awards, som årligen har cirka 35 000 nominerade titlar i 100 olika kategorier. Förra året kammade Blå kokboken I hem förstapriset i samma tävling i kategorin "Bästa välgörenhetskokbok".

Här kan du beställa ditt exemplar av Blå kokboken II.

För varje såld bok går 100 kronor till Prostatacancerfonden.

Senast uppdaterad 15 april 2020