Varför blir prostatacancer aggressiv?

Pernilla Wikström, professor vid Umeå universitet, arbetar med ett omfattande forskningsprojekt som undersöker hur olika typer av metastaserad prostatacancer uppkommer. Tack vare generösa gåvor till Prostatacancerfonden stödjer vi detta projekt med 650 000 kronor.

Pernilla Wikstrom

Här kan du läsa en intervju med Pernilla Wikström.

Senast uppdaterad 15 april 2020

Sociala Medier
9 juli 2020

Vill du bli vår digitala kommunikatör?

Kunskapen om Sveriges vanligaste cancersjukdom prostatacancer har ökat markant de senaste åren. Nu söker vi dig som är kreativ och initiativrik inom digital kommunikation som vill vara med att stärka vårt varumärke och vidareutveckla vårt dagliga arbete inom opinionsbildning, medlemsstöd och insamling.

Jobbannons
6 juli 2020

Vill du göra skillnad på riktigt?

Vår generalsekreterare har beslutat sig för att gå i pension i slutet av året. Nu söker vi hans efterträdare. Är du redo att ta dig an denna spännande utmaning och fortsätta driva förbundets positiva utveckling?

Datumlotteriet Check 2020
10 juni 2020

Över 4 miljoner kronor från Datumlotteriet

Varje år får Prostatacancerförbundet och Bröstcancerförbundet dela på överskottet från Datumlotteriet och Bonuslotten. Nyligen fick förbunden en utdelning på den fantastiska summan 4 346 788 kronor vardera.