Tre lyckliga hederspristagare

Det var tre både glada och överraskade personer som fick ta emot Prostatacancerförbundets speciella hedersutmärkelser avseende 2018 från ordförande Kjell Brissman på Fotografiska i april.

Hederpristagare 2018

Kjell Brissman, Inger Hedblad, Ingela Franck Lissbrant och Bernt Åslund. Foto: Liv Öian.

Priset delas ut till personer eller organisationer som gjort betydande insatser i kampen mot prostatacancer.  En nyhet för i år var att Prostatacancerförbundet delade ut hedersutmärkelser i tre olika kategorier: Förbundet, Kontaktsjuksköterska/patientkontakt och Profession.

2018 års hedersutmärkelser tilldelades Bernt Åslund, Inger Hedblad och Ingela Franck Lissbrant.

Här kan du läsa motiveringarna.

Senast uppdaterad 15 april 2020