Erfaren mångsysslare i ny roll Stefan Sauk om sin prostatacancer Dags för Eldsjälsgalan - som i år kommer direktsändas Per-Anders Nygård - ny kampanjledare Mustaschkampen Widforss' fina butikskampanj resulterade i över 227 000 kronor Rekordhögt stöd till forskning och utveckling Hjärtligt bidrag från ideell förening Olov Berggren - ny generalsekreterare "Sluta försumma prostatacancerpatienterna" Vilken effekt har olika läkemedel? Studerar fetma i relation till prostatacancer Mustaschkampens julkampanj Utvecklar och testar nya behandlingsmetoder Cykling mot prostatacancer Mer exakt och tillförlitlig diagnosmetod Nytt obeprövat sätt att behandla cancer Vill förbättra uppföljningen av aktiv monitorering Varför bildas metastaser i skelettet? Stöd för sexuell rehabilitering Potensläkemedlet Caverject slut i lager Forskar inom strålbehandling Datumlotteriet 2020 Fantastiska hederspristagare Coronapandemin Rekordbelopp från Värmland Ride Against Cancer Tio miljoner - forskning Eldsjälsgalan 2020 Salming, Sauk och Svenningsson – och den gemensamma nämnaren Dubblerat belopp till forskning och utveckling Aftonbladets granskning av prostatacancervården 50 000 kronor från Stiftelsen Bifrostbågen Coop – ny som huvudpartner Varför blir prostatacancer aggressiv? Ny kampanjsida för Mustaschkampen Ny bok om sex och samliv Världens näst bästa kokbok Miljonbelopp till Prostata- och bröstcancerförbunden Ny lokal i Boden Seminarium i Almedalen Ny reportageserie i DN Mc-kortege gav över 110 000 kronor Tre lyckliga hederspristagare Minskade biverkningar och effektivare behandling? Blå kokboken II till final Rekordhögt belopp till forskning Invigning av Prostatacancercentrum Butikskampanj gav över en halv miljon kronor Favorit i repris

Tre lyckliga hederspristagare

Det var tre både glada och överraskade personer som fick ta emot Prostatacancerförbundets speciella hedersutmärkelser avseende 2018 från ordförande Kjell Brissman på Fotografiska i april.

Hederpristagare 2018

Kjell Brissman, Inger Hedblad, Ingela Franck Lissbrant och Bernt Åslund. Foto: Liv Öian.

Priset delas ut till personer eller organisationer som gjort betydande insatser i kampen mot prostatacancer.  En nyhet för i år var att Prostatacancerförbundet delade ut hedersutmärkelser i tre olika kategorier: Förbundet, Kontaktsjuksköterska/patientkontakt och Profession.

2018 års hedersutmärkelser tilldelades Bernt Åslund, Inger Hedblad och Ingela Franck Lissbrant.

Här kan du läsa motiveringarna.

Senast uppdaterad 15 april 2020