Sexuell rehabilitering tillgängligt för fler Se Årets Eldsjäls Galakväll live JOYNA oss i kampen mot prostatacancer Förbättrad livskvalitet efter cancerbehandling 100 miljoner kronor till prostatacancerforskning Möt våren i en snygg mössa Lusseballen vann prestigefullt pris i kommunikation Ansök till vårens rehabvecka Anmälan till utbildning JOYNA - ett nytt digitalt prenumerationslotteri Lansering av ny kunskapsbank Maréne utsedd till Årets cancerforskare 2024 Rätt behandling till rätt patient Processer som styr bildandet av prostatacancer Delta i Mustaschmilen Oscar och Sven-Ingvars tar ton för Mustaschkampen Upptäckt som kan leda till ny behandlingsmetod 853 år till första behandling Ny bok om prostatacancer Tillsammans för ökad medvetenhet Sista etappen av Sverigeresan 2023 Nu lanserar vi årets limiterade mustaschpin Digitala lotter till höstens program Närstående - Årets tema för Mustaschkampen Nytt läkemedel kan förhindra metastaser i skelettet Sverigeresan 2023 - Etapp 2 Köp digitala bingolotter av oss Ny produkt - Blå bandet i satin Snabbare och säkrare bedömningar med AI Många miljoner till förbundets verksamhet Seminarier i Almedalen Saknad styrelseledamot Hur effektivt är Stockholm3-testet? Sverigeresan 2023 - Etapp 1 Håkan utsedd till Årets Eldsjäl Fina insatser prisades vid förbundets årsstämma Ny upptäckt kan förhindra metastaser i skelettet Följ Årets Eldsjäls Galakväll Lovande resultat för kombinationsbehandling Specialanpassade rehabprogram Kreativt företagssamarbete kan vinna pris Rekordhögt stöd till prostatacancerforskning Nya studier om mäns mående och symtom Håkan - finalist i Årets Eldsjäl Limiterad mustaschpin ger viktigt stöd Studerar effekten av målsökande strålbehandling Vill förbättra metoderna för tidig diagnostik Över 700 000 kronor till Prostatacancerförbundet Mustaschmilen - ett lopp för alla Driver studie om metastatisk ryggmärgskompression Prisras på hormonläkemedel Nominera din eldsjäl Vill utjämna ojämlikheter i tidig diagnostik Slutspurt för Sverigeresan Bättre diagnostik med kombinerad bildteknik Seminarium i Almedalen 2022 Nytt rekordbelopp från Datumlotteriet Uppföljning av Stockholm3MR Vilken betydelse har proteinet STAT3 vid prostatacancer? Mångårigt framgångsrikt arbete uppmärksammat Kvinnliga kockar ambassadörer för årets Mustaschkamp Rapport om prostatabiopsier MR-baserad strålbehandling för patienter med höftprotes SVT granskar den ojämlika sjukvården Vill öka patienternas delaktighet Widforss kampanj gav en kvarts miljon Dags för Årets Eldsjäls galakväll Riktad behandling kan förlänga överlevnaden Nytt stort bidrag från ridsporten Tretton miljoner kronor till prostatacancerforskning Är män med prostatacancer en särskild riskgrupp? Uppvaktning av socialminister Lena Hallengren Grönberg utsedd till Årets cancerforskare 2022 Vill individualisera patienters strålbehandling
Personliga historier Nyhetsarkiv

Sista etappen av Sverigeresan 2023

I september är det slutspurt för årets Sverigeresa. Under den sista etappen kommer det att bli 12 stopp i mellersta och östra Sverige.

Mustaschkampenprodukter och marknadsföringsmaterial

Sverigeresan på plats vid ICA Maxi Eurostop i Örebro. Foto: Håkan Florin.

För tredje året i rad reser Håkan Florin runt i landet i Mustaschkampen-bilen. Årets resa kommer att vara uppdelad i tre olika etapper med totalt 50 stopp. Den första etappen gick norrut och var förlagd i maj/juni. Under etapp nummer två, som genomfördes i augusti, var det västra och södra Sverige som fick besök. Nu i september är det dags för den sista etappen i mellersta och östra delarna av landet.

Vid varje stopp har Håkan med sig representanter från den lokala patientföreningen från respektive region. Passa på att titta förbi när Håkan besöker din hemort. Du har möjlighet att ställa frågor om prostatacancer, förbundet och patientföreningarnas verksamhet, Mustaschkampen med mera. Du kan även köpa fina produkter och bli medlem i någon av våra 29 patientföreningar.

Sverigeresan 2023 avslutas i Stockholm (Bromma) den 15 september. Ett speciellt datum, då det är den internationella prostatacancerdagen.

Resplan för etapp 3, mellersta och östra Sverige:

4/9 - Örebro
5/9 - Linköping
6/9 - Oskarshamn
7/9 - Vimmerby
8/9 - Norrköping
9/9 - Nyköping
10/9 - Eskilstuna
11/9 - Västerås
12/9 - Uppsala
13/9 - Stockholm (Kungens Kurva)
14/9 - Stockholm (Bromma)
15/9 - Stockholm (Bromma)

För mer detaljer om aktiviteterna i september, kika gärna i vår kalender.

Vi har även startat en Facebook-insamling kopplat till Håkans Sverigeresa. Pengarna går oavkortat till Prostatacancerförbundet. Här hittar du insamlingen.

Senast uppdaterad 13 september 2023