Dags för Eldsjälsgalan - som i år kommer direktsändas Stefan Sauk om sin prostatacancer Per-Anders Nygård - ny kampanjledare Mustaschkampen Widforss' fina butikskampanj resulterade i över 227 000 kronor Rekordhögt stöd till forskning och utveckling Hjärtligt bidrag från ideell förening Olov Berggren - ny generalsekreterare "Sluta försumma prostatacancerpatienterna" Vilken effekt har olika läkemedel? Studerar fetma i relation till prostatacancer Mustaschkampens julkampanj Utvecklar och testar nya behandlingsmetoder Cykling mot prostatacancer Mer exakt och tillförlitlig diagnosmetod Nytt obeprövat sätt att behandla cancer Vill förbättra uppföljningen av aktiv monitorering Varför bildas metastaser i skelettet? Stöd för sexuell rehabilitering Potensläkemedlet Caverject slut i lager Forskar inom strålbehandling Datumlotteriet 2020 Fantastiska hederspristagare Coronapandemin Rekordbelopp från Värmland Ride Against Cancer Tio miljoner - forskning Eldsjälsgalan 2020 Salming, Sauk och Svenningsson – och den gemensamma nämnaren Dubblerat belopp till forskning och utveckling Aftonbladets granskning av prostatacancervården 50 000 kronor från Stiftelsen Bifrostbågen Coop – ny som huvudpartner Varför blir prostatacancer aggressiv? Ny kampanjsida för Mustaschkampen Ny bok om sex och samliv Världens näst bästa kokbok Miljonbelopp till Prostata- och bröstcancerförbunden Ny lokal i Boden Seminarium i Almedalen Ny reportageserie i DN Mc-kortege gav över 110 000 kronor Tre lyckliga hederspristagare Minskade biverkningar och effektivare behandling? Blå kokboken II till final Rekordhögt belopp till forskning Invigning av Prostatacancercentrum Butikskampanj gav över en halv miljon kronor Favorit i repris

Succé för insamlingen Ride Against Cancer

Under 2019 lyckades Ride Against Cancer dubblera insamlingsbeloppet jämfört med föregående år. Detta resulterade i att Prostatacancerförbundet fick ta emot en gåva på 75 000 kronor.

Ride Against Cancer 2019

Initiativtagare till insamlingen Ride Against Cancer är Mika Thalén och Caroline Crafoord. Mika har själv drabbats av bröstcancer och drog i gång insamlingen 2016 då hon var färdigbehandlad.

På Alla Hjärtans Dag fick Prostatacancerförbundet som en av tre organistationer ta emot en check på 75 000 kronor var från Ride Against Cancer. Överlämningen ägde rum i Hovstallet i Stockholm.

– Vi är oerhört glada och tacksamma för detta fantastiska bidrag, säger Göran Hellberg, generalsekreterare.

Senast uppdaterad 31 mars 2020