Succé för insamlingen Ride Against Cancer

Under 2019 lyckades Ride Against Cancer dubblera insamlingsbeloppet jämfört med föregående år. Detta resulterade i att Prostatacancerförbundet fick ta emot en gåva på 75 000 kronor.

Ride Against Cancer 2019

Initiativtagare till insamlingen Ride Against Cancer är Mika Thalén och Caroline Crafoord. Mika har själv drabbats av bröstcancer och drog i gång insamlingen 2016 då hon var färdigbehandlad.

På Alla Hjärtans Dag fick Prostatacancerförbundet som en av tre organistationer ta emot en check på 75 000 kronor var från Ride Against Cancer. Överlämningen ägde rum i Hovstallet i Stockholm.

– Vi är oerhört glada och tacksamma för detta fantastiska bidrag, säger Göran Hellberg, generalsekreterare.

Senast uppdaterad 31 mars 2020