Rekordbelopp från Värmland

Prostatacancerfonden har återigen tagit emot en fantastisk summa från vår lokala patientförening i Värmland. Nyligen besökte Håkan och Håkan förbundskansliet för att överlämna en check motsvarande överskottet för 2019.

Check Varmland 2020

Prostatacancerföreningen Värmland har samlat in rekordstora sunmor i kampen mot prostatacancer de senaste åren. Förra året var inget undantag. Den 3 mars besökte föreningens kassör Håkan Albinder och ordförande Håkan Florin förbundets kansli för att överlämna en traditionell check till generalsekreterare Göran Hellberg. Det nya rekordbeloppet som skänkts till Prostatacancerfonden avseende insamlingsåret 2019 är 607 000 kronor.

Senast uppdaterad 02 april 2020