Möt våren i en snygg mössa Lusseballen vann prestigefullt pris i kommunikation Ansök till vårens rehabvecka Anmälan till utbildning JOYNA - ett nytt digitalt prenumerationslotteri Lansering av ny kunskapsbank Maréne utsedd till Årets cancerforskare 2024 Rätt behandling till rätt patient Processer som styr bildandet av prostatacancer Delta i Mustaschmilen Oscar och Sven-Ingvars tar ton för Mustaschkampen Upptäckt som kan leda till ny behandlingsmetod 853 år till första behandling Ny bok om prostatacancer Tillsammans för ökad medvetenhet Sista etappen av Sverigeresan 2023 Nu lanserar vi årets limiterade mustaschpin Digitala lotter till höstens program Närstående - Årets tema för Mustaschkampen Nytt läkemedel kan förhindra metastaser i skelettet Sverigeresan 2023 - Etapp 2 Köp digitala bingolotter av oss Ny produkt - Blå bandet i satin Snabbare och säkrare bedömningar med AI Många miljoner till förbundets verksamhet Seminarier i Almedalen Saknad styrelseledamot Hur effektivt är Stockholm3-testet? Sverigeresan 2023 - Etapp 1 Håkan utsedd till Årets Eldsjäl Fina insatser prisades vid förbundets årsstämma Ny upptäckt kan förhindra metastaser i skelettet Följ Årets Eldsjäls Galakväll Lovande resultat för kombinationsbehandling Specialanpassade rehabprogram Kreativt företagssamarbete kan vinna pris Rekordhögt stöd till prostatacancerforskning Nya studier om mäns mående och symtom Håkan - finalist i Årets Eldsjäl Limiterad mustaschpin ger viktigt stöd Studerar effekten av målsökande strålbehandling Vill förbättra metoderna för tidig diagnostik Över 700 000 kronor till Prostatacancerförbundet Mustaschmilen - ett lopp för alla Driver studie om metastatisk ryggmärgskompression Prisras på hormonläkemedel Nominera din eldsjäl Vill utjämna ojämlikheter i tidig diagnostik Slutspurt för Sverigeresan Bättre diagnostik med kombinerad bildteknik Seminarium i Almedalen 2022 Nytt rekordbelopp från Datumlotteriet Uppföljning av Stockholm3MR Vilken betydelse har proteinet STAT3 vid prostatacancer? Mångårigt framgångsrikt arbete uppmärksammat Kvinnliga kockar ambassadörer för årets Mustaschkamp Rapport om prostatabiopsier MR-baserad strålbehandling för patienter med höftprotes SVT granskar den ojämlika sjukvården Vill öka patienternas delaktighet Widforss kampanj gav en kvarts miljon Dags för Årets Eldsjäls galakväll Riktad behandling kan förlänga överlevnaden Nytt stort bidrag från ridsporten Tretton miljoner kronor till prostatacancerforskning Är män med prostatacancer en särskild riskgrupp? Uppvaktning av socialminister Lena Hallengren Grönberg utsedd till Årets cancerforskare 2022 Vill individualisera patienters strålbehandling
Personliga historier Nyhetsarkiv

Nytt rekordbelopp från Datumlotteriet

Trots att även förra året präglades av pandemin har Datumlotteriets prenumeranter fortsatt stödja Sveriges vanligaste cancerformer. Nyligen fick förbundet ta emot en utdelning på över fem miljoner kronor.

Prostatacancerförbundets generalsekreterare Olov Berggren håller i en check från Datumlotteriet och en stor blomsterbukett.

Olov Berggren med checken på överskottet som gått till Prostatacancerförbundet. Foto: Malin Bondeson.

Varje år får Prostatacancerförbundet och Bröstcancerförbundet dela på överskottet från Datumlotteriet och Bonuslotten. Dessa pengar är ett betydelsefull stöd för organisationernas fortsatta arbete.

– 5 080 628 kronor vardera – det är helt fantastiskt! De här pengarna kan vi bland annat använda till utbildning, till att stötta de som fått diagnosen prostatacancer och till forskning. Ett stort tack till lotteriköparna för det jätteviktiga bidraget, säger Olov Berggren, generalsekreterare.

Om Datumlotteriet

Datumlotteriet är ett prenumerationslotteri där du väljer ett datum som ditt lottnummer, alltså årtal, månad och dag. Du har vinstchans på upp till 1 miljon kronor varje månad. Fyra gånger per år är det dessutom Jackpotten – en fördelningsdragning där den vinnande lotten får vara med på en ny exklusiv dragning med chans på 2 miljoner kronor – och som minst 500 000 kronor.

Lotteriets överskott fördelas mellan Prostatacancerförbundet och Bröstcancerförbundet, så du bidrar till ett gott ändamål med din lott. En lott kostar 150 kronor och ger dig chans på 17 068 vinster varje månad. Du kan närsomhelst avsluta din prenumeration.

Köp din Datumlott här.

Du kan även köpa till en Bonuslott för 59 kronor per månad. Det är en spännande rullpott där du spelar bara på årtal och månad och du kan vinna tusentals kronor.

Köp din Bonuslott här.

Statliga Spelinspektionen granskar lotteriet och kontrollerar alla dragningar och lotter.
Här kan du läsa mer om lotteriet.

Senast uppdaterad 13 juni 2022