Ny bok om sex och samliv

Vid behandling av prostatacancer kan man drabbas av flera olika sexuella förändringar. I samband med ett seminarium i Almedalen lanserade Carina Danemalm Jägervall sin och Ola Bratts nya bok "Sex, samliv & prostatacancer".

Carina Almedalen 2019

Foto: Bertil Ekman.

"Sex, samliv & prostatacancer" är den första bok som heltäckande tar upp de olika sexuella förändringar som kan uppstå vid behandling av prostatacancer och vad man kan göra åt dem. Boken vänder sig till män med prostatacancer och deras närstående – före, under och efter cancerbehandlingen – men kan även vara av intresse för sjukvårdspersonal.

Boken omfattar allt från medicinska fakta och en bred beskrivning av olika aspekter på sexualitet, till praktiska råd för sexuell rehabilitering. Flera män och deras partner berättar om sina olika erfarenheter och om hur de har hanterat sex och samliv efter cancerbehandlingen.

Sex, samliv & prostatacancer är skriven av:
Carina Danemalm Jägervall, sexualrådgivare, utoterapeut vid kirurgkliniken vid Centrallasarettet, Växjö.
Ola Bratt, professor i urologi, överläkare vid Sahlgrenska universitetssjukhuset, Göteborg.

Boken omfattar 88 sidor.

Här kan du beställa boken "Sex, samliv & prostatacancer".

Senast uppdaterad 15 april 2020