Erfaren mångsysslare i ny roll Stefan Sauk om sin prostatacancer Dags för Eldsjälsgalan - som i år kommer direktsändas Per-Anders Nygård - ny kampanjledare Mustaschkampen Widforss' fina butikskampanj resulterade i över 227 000 kronor Rekordhögt stöd till forskning och utveckling Hjärtligt bidrag från ideell förening Olov Berggren - ny generalsekreterare "Sluta försumma prostatacancerpatienterna" Vilken effekt har olika läkemedel? Studerar fetma i relation till prostatacancer Mustaschkampens julkampanj Utvecklar och testar nya behandlingsmetoder Cykling mot prostatacancer Mer exakt och tillförlitlig diagnosmetod Nytt obeprövat sätt att behandla cancer Vill förbättra uppföljningen av aktiv monitorering Varför bildas metastaser i skelettet? Stöd för sexuell rehabilitering Potensläkemedlet Caverject slut i lager Forskar inom strålbehandling Datumlotteriet 2020 Fantastiska hederspristagare Coronapandemin Rekordbelopp från Värmland Ride Against Cancer Tio miljoner - forskning Eldsjälsgalan 2020 Salming, Sauk och Svenningsson – och den gemensamma nämnaren Dubblerat belopp till forskning och utveckling Aftonbladets granskning av prostatacancervården 50 000 kronor från Stiftelsen Bifrostbågen Coop – ny som huvudpartner Varför blir prostatacancer aggressiv? Ny kampanjsida för Mustaschkampen Ny bok om sex och samliv Världens näst bästa kokbok Miljonbelopp till Prostata- och bröstcancerförbunden Ny lokal i Boden Seminarium i Almedalen Ny reportageserie i DN Mc-kortege gav över 110 000 kronor Tre lyckliga hederspristagare Minskade biverkningar och effektivare behandling? Blå kokboken II till final Rekordhögt belopp till forskning Invigning av Prostatacancercentrum Butikskampanj gav över en halv miljon kronor Favorit i repris

Minskade biverkningar och effektivare behandling?

För andra året i rad har Oskar Vilhelmsson Timmermand fått ett forskningsanslag på 300 000 kronor från Prostatacancerfonden. Bidraget används för att forska om hur radioaktivt märkta molekyler kan användas i behandling av cancer.

Oskar Vilhelmsson

Här kan du läsa en intervju med Oskar Vilhelmsson Timmermand.

Senast uppdaterad 15 april 2020