Widforss' fina butikskampanj resulterade i över 227 000 kronor Rekordhögt stöd till forskning och utveckling Hjärtligt bidrag från ideell förening Olov Berggren - ny generalsekreterare "Sluta försumma prostatacancerpatienterna" Vilken effekt har olika läkemedel? Studerar fetma i relation till prostatacancer Mustaschkampens julkampanj Utvecklar och testar nya behandlingsmetoder Cykling mot prostatacancer Mer exakt och tillförlitlig diagnosmetod Nytt obeprövat sätt att behandla cancer Vill förbättra uppföljningen av aktiv monitorering Varför bildas metastaser i skelettet? Stöd för sexuell rehabilitering Potensläkemedlet Caverject slut i lager Forskar inom strålbehandling Datumlotteriet 2020 Fantastiska hederspristagare Coronapandemin Rekordbelopp från Värmland Ride Against Cancer Tio miljoner - forskning Eldsjälsgalan 2020 Salming, Sauk och Svenningsson – och den gemensamma nämnaren Dubblerat belopp till forskning och utveckling Aftonbladets granskning av prostatacancervården 50 000 kronor från Stiftelsen Bifrostbågen Coop – ny som huvudpartner Varför blir prostatacancer aggressiv? Ny kampanjsida för Mustaschkampen Ny bok om sex och samliv Världens näst bästa kokbok Miljonbelopp till Prostata- och bröstcancerförbunden Ny lokal i Boden Seminarium i Almedalen Ny reportageserie i DN Mc-kortege gav över 110 000 kronor Tre lyckliga hederspristagare Minskade biverkningar och effektivare behandling? Blå kokboken II till final Rekordhögt belopp till forskning Invigning av Prostatacancercentrum Butikskampanj gav över en halv miljon kronor Favorit i repris

Mc-kortege gav över 110 000 kronor

Flera av våra patientföreningar har fantastiska samarbeten med lokala föreningar och organisationer. Hilibard´s Mcc Lowlands arrangemang den 1 maj inbringade 110 012 kronor som ProVitae valt att skänka till Prostatacancerfonden.

MC Kortege 2019

Hilibard´s mc-kortege "Run mot Prostatacancer" ägde rum för femte året i rad och i år körde rekordantalet 569 hojar i kortegen. Deltagarna samlades vid Hilibards klubbhus i Dalby för att påbörja färden som avslutades på Ring Knutstorp med mat, underhållning med mera.

Patientföreningen ProVitae i Kristianstad har haft ett fint samarbete med Hilibard´s genom åren. Ordförande Jan Frick är överväldigad av årets arrangemang.

– Det är helt fantastiskt. Första året kom 200 mc och summan var strax under 30 000 kronor. Med energi och målmedvetenhet har tjejerna och grabbarna åstadkommit något unikt. Med hårt arbete mot sponsorer, marknadsföring för mc-folket med mera har detta blivit en familjär tillställning. Tusen tusen tack alla! Det värmer hjärtat oerhört att få denna respons, säger Jan Frick.

ProVitae har valt att skänka hela beloppet, 110 012 kronor, till Prostatacancerfonden.

Senast uppdaterad 15 april 2020