Mc-kortege gav över 110 000 kronor

Flera av våra patientföreningar har fantastiska samarbeten med lokala föreningar och organisationer. Hilibard´s Mcc Lowlands arrangemang den 1 maj inbringade 110 012 kronor som ProVitae valt att skänka till Prostatacancerfonden.

MC Kortege 2019

Hilibard´s mc-kortege "Run mot Prostatacancer" ägde rum för femte året i rad och i år körde rekordantalet 569 hojar i kortegen. Deltagarna samlades vid Hilibards klubbhus i Dalby för att påbörja färden som avslutades på Ring Knutstorp med mat, underhållning med mera.

Patientföreningen ProVitae i Kristianstad har haft ett fint samarbete med Hilibard´s genom åren. Ordförande Jan Frick är överväldigad av årets arrangemang.

– Det är helt fantastiskt. Första året kom 200 mc och summan var strax under 30 000 kronor. Med energi och målmedvetenhet har tjejerna och grabbarna åstadkommit något unikt. Med hårt arbete mot sponsorer, marknadsföring för mc-folket med mera har detta blivit en familjär tillställning. Tusen tusen tack alla! Det värmer hjärtat oerhört att få denna respons, säger Jan Frick.

ProVitae har valt att skänka hela beloppet, 110 012 kronor, till Prostatacancerfonden.

Senast uppdaterad 15 april 2020