Erfaren mångsysslare i ny roll Stefan Sauk om sin prostatacancer Dags för Eldsjälsgalan - som i år kommer direktsändas Per-Anders Nygård - ny kampanjledare Mustaschkampen Widforss' fina butikskampanj resulterade i över 227 000 kronor Rekordhögt stöd till forskning och utveckling Hjärtligt bidrag från ideell förening Olov Berggren - ny generalsekreterare "Sluta försumma prostatacancerpatienterna" Vilken effekt har olika läkemedel? Studerar fetma i relation till prostatacancer Mustaschkampens julkampanj Utvecklar och testar nya behandlingsmetoder Cykling mot prostatacancer Mer exakt och tillförlitlig diagnosmetod Nytt obeprövat sätt att behandla cancer Vill förbättra uppföljningen av aktiv monitorering Varför bildas metastaser i skelettet? Stöd för sexuell rehabilitering Potensläkemedlet Caverject slut i lager Forskar inom strålbehandling Datumlotteriet 2020 Fantastiska hederspristagare Coronapandemin Rekordbelopp från Värmland Ride Against Cancer Tio miljoner - forskning Eldsjälsgalan 2020 Salming, Sauk och Svenningsson – och den gemensamma nämnaren Dubblerat belopp till forskning och utveckling Aftonbladets granskning av prostatacancervården 50 000 kronor från Stiftelsen Bifrostbågen Coop – ny som huvudpartner Varför blir prostatacancer aggressiv? Ny kampanjsida för Mustaschkampen Ny bok om sex och samliv Världens näst bästa kokbok Miljonbelopp till Prostata- och bröstcancerförbunden Ny lokal i Boden Seminarium i Almedalen Ny reportageserie i DN Mc-kortege gav över 110 000 kronor Tre lyckliga hederspristagare Minskade biverkningar och effektivare behandling? Blå kokboken II till final Rekordhögt belopp till forskning Invigning av Prostatacancercentrum Butikskampanj gav över en halv miljon kronor Favorit i repris

Favorit i repris

För andra året i rad valde Kent Johansson hösten 2018 att initiera en insamling till förmån för cancerforskning. Denna gång fick han med sig arbetsgivaren Xylem, kommuninnevånare och andra företag i Emmaboda. Insamlingen resulterade återigen i ett fantastiskt bidrag till Prostatacancerfonden.

Kent Johansson 2019

Kent Johansson är av personliga skäl väldigt angelägen om att vara med och bidra till forskning kring olika former av cancer.

– Jag är jätteglad att kunna bidra och göra skillnad. Jag drabbades själv av prostatacancer 2014. Vården i Sverige är fantastisk! Efter nära fyra års sjukskrivning, sex operationer/ingrepp och besvärliga komplikationer har jag börjat jobba 75% igen, säger han.

Enligt önskemål från Xylems anställda arrangerades även en speciell Mustaschkamp. Under november månad hade alla anställda på Xylem möjlighet att delta i en tävling. För att delta i tävlingen uppmanades personalen odla mustasch och skicka in en bild på resultatet i slutet av månaden. Totalt inkom hela 39 bidrag in till tävlingen. Samtliga bidrag fick ett diplom med en motivering.

På två år har Kents insamlingar resulterat i en totalsumma på 350 000 kronor som har fördelats enligt följande: Barncancerfonden 50%, Bröstcancerfonden 25% och Prostatacancerfonden 25%.

Senast uppdaterad 15 april 2020