Dags för Eldsjälsgalan - som i år kommer direktsändas Stefan Sauk om sin prostatacancer Per-Anders Nygård - ny kampanjledare Mustaschkampen Widforss' fina butikskampanj resulterade i över 227 000 kronor Rekordhögt stöd till forskning och utveckling Hjärtligt bidrag från ideell förening Olov Berggren - ny generalsekreterare "Sluta försumma prostatacancerpatienterna" Vilken effekt har olika läkemedel? Studerar fetma i relation till prostatacancer Mustaschkampens julkampanj Utvecklar och testar nya behandlingsmetoder Cykling mot prostatacancer Mer exakt och tillförlitlig diagnosmetod Nytt obeprövat sätt att behandla cancer Vill förbättra uppföljningen av aktiv monitorering Varför bildas metastaser i skelettet? Stöd för sexuell rehabilitering Potensläkemedlet Caverject slut i lager Forskar inom strålbehandling Datumlotteriet 2020 Fantastiska hederspristagare Coronapandemin Rekordbelopp från Värmland Ride Against Cancer Tio miljoner - forskning Eldsjälsgalan 2020 Salming, Sauk och Svenningsson – och den gemensamma nämnaren Dubblerat belopp till forskning och utveckling Aftonbladets granskning av prostatacancervården 50 000 kronor från Stiftelsen Bifrostbågen Coop – ny som huvudpartner Varför blir prostatacancer aggressiv? Ny kampanjsida för Mustaschkampen Ny bok om sex och samliv Världens näst bästa kokbok Miljonbelopp till Prostata- och bröstcancerförbunden Ny lokal i Boden Seminarium i Almedalen Ny reportageserie i DN Mc-kortege gav över 110 000 kronor Tre lyckliga hederspristagare Minskade biverkningar och effektivare behandling? Blå kokboken II till final Rekordhögt belopp till forskning Invigning av Prostatacancercentrum Butikskampanj gav över en halv miljon kronor Favorit i repris

Över 4 miljoner kronor från Datumlotteriet

Varje år får Prostatacancerförbundet och Bröstcancerförbundet dela på överskottet från Datumlotteriet och Bonuslotten. Nyligen fick förbunden en utdelning på den fantastiska summan 4 346 788 kronor vardera.

Datumlotteriet Check 2020

Datumlotteriet är ett prenumerationslotteri där du väljer ett datum som ditt lottnummer, alltså årtal, månad och dag. Du har vinstchans på upp till 1 miljon kronor varje månad. Två gånger per år är det dessutom Jackpotten – en fördelningsdragning där den vinnande lotten får vara med på en ny exklusiv dragning med chans på 2 miljoner kronor – och som minst 500 000 kronor.

Lotteriets överskott går till Prostatacancerförbundet och Bröstcancerförbundet, så du bidrar till ett gott ändamål med din lott. En lott kostar 150 kronor och ger dig chans på 12 880 vinster varje månad. Du kan närsomhelst avsluta din prenumeration.

Köp din Datumlott här

Du kan även köpa till en Bonuslott för 59 kronor per månad. Det är en spännande rullpott där du spelar bara på årtal och månad och du kan vinna tusentals kronor.

Köp din Bonuslott här

Senast uppdaterad 11 juni 2020