Ny metod för att diagnosticera spridd prostatacancer Mustaschkampgolfen 2021 Cykling i kampen mot prostatacancer Lotterimiljoner trots pandemin Avgörande pilotprojekt i Skåne Två värmländska pristagare Erfaren mångsysslare i ny roll Stefan Sauk om sin prostatacancer Dags för Eldsjälsgalan - som i år kommer direktsändas Per-Anders Nygård - ny kampanjledare Mustaschkampen Widforss' fina butikskampanj resulterade i över 227 000 kronor Rekordhögt stöd till forskning och utveckling Hjärtligt bidrag från ideell förening Olov Berggren - ny generalsekreterare "Sluta försumma prostatacancerpatienterna" Vilken effekt har olika läkemedel? Studerar fetma i relation till prostatacancer Mustaschkampens julkampanj Utvecklar och testar nya behandlingsmetoder Cykling mot prostatacancer Mer exakt och tillförlitlig diagnosmetod Nytt obeprövat sätt att behandla cancer Vill förbättra uppföljningen av aktiv monitorering Varför bildas metastaser i skelettet? Stöd för sexuell rehabilitering Potensläkemedlet Caverject slut i lager Forskar inom strålbehandling Datumlotteriet 2020 Fantastiska hederspristagare Coronapandemin Rekordbelopp från Värmland Ride Against Cancer Tio miljoner - forskning Eldsjälsgalan 2020 Salming, Sauk och Svenningsson – och den gemensamma nämnaren Dubblerat belopp till forskning och utveckling Aftonbladets granskning av prostatacancervården 50 000 kronor från Stiftelsen Bifrostbågen Coop – ny som huvudpartner Varför blir prostatacancer aggressiv? Ny kampanjsida för Mustaschkampen Ny bok om sex och samliv Världens näst bästa kokbok Miljonbelopp till Prostata- och bröstcancerförbunden Ny lokal i Boden Seminarium i Almedalen Ny reportageserie i DN Mc-kortege gav över 110 000 kronor Tre lyckliga hederspristagare Minskade biverkningar och effektivare behandling? Blå kokboken II till final Rekordhögt belopp till forskning Invigning av Prostatacancercentrum Butikskampanj gav över en halv miljon kronor Favorit i repris

Coop – ny som huvudpartner

Inför höstens kampanj har Mustaschkampens nya huvudpartner Coop tagit fram ett flertal egna produkter som kommer att säljas i över 650 butiker, där en krona per såld produkt går till kampanjen.

Coop Mustaschkampen 2019

Torsten Tullberg, Mustaschkampens kampanjledare och Magnus Johansson, vd för Coop Sverige. Foto: Coop.

Vi är mycket glada och tacksamma för att Coop har gått in som ny huvudpartner till Mustaschkampen. Kedjan har tagit fram 13 egna produkter som bär kampanjens budskap med egen tillfällig design och där en krona per såld vara går till insamlingen.

Coop kommer under Mustaschkampen sälja följande Mustaschprodukter:

• Apelsinjuice utan fruktkött
  • Corn Flakes
  • Granola med nötter
  • Bondlimpa
  • Korvbröd
  • Toalettpapper, 6-pack
  • Hushållspapper, 4-pack
  • Mineralvatten, citron
  • Mineralvatten, naturell
  • Säsongsmix, sallad
  • Morötter 1 kg
  • Potatis, små fina
  • Röda druvor

Även Mustaschkampens pins och reflexer kommer att säljas i butikerna.

Senast uppdaterad 15 april 2020