Blå kokboken II till final

I sommar har Blå kokboken II och författaren Anna Benson chans att kamma hem det åtråvärda priset "Årets bästa kokbok" i Gourmand World Cookbook Awards. Nyligen utsåg boken till en av de tio finalisterna som konkurrerar om titeln i Kina.

Bla Kokboken II Anna 2019

Foto: Magnus Ragnvid.

Här är finalisterna i kategorin B02 - "Best book of the year in all categories":

• Australia: Lobster for Josino, Palliative Care, Peter Morgan-Jones, Rod MacLeod, Prudence Ellis, Sean Connelly (Hammond Care)
  • China: Big Wok-Made Cuisine of China, Food Volume of Steam Oven, Chinese Wok Cooking Master Chefs League (China Railway) 9787113229986
  • France: Le Poulet Voyageur, Mireille Sanchez, Chicken around the World
  • India: Tiffin, Sonal Ved (Roli Books)
  • Italy: Pantone Foodmood (Guido Tommasi)
  • Malaysia: Tok Tok Mee, Gerald Tan (Trishaw Press)
  • Spain: Unánime, Bernd Knöller, Xavier Mollà (Deia Books)
  • Sweden: Blå Kokboken 2, Anna Benson (Benzer)
  • UK: Out of my Tree, Midsummer House, Daniel Clifford (Meze)
  • Venezuela: Super Simple Foods, Alessandra + Carolina Chumaceiro (Editorial Arte)

Finalen äger rum 3-4 juli i Macao i Kina.

Senast uppdaterad 15 april 2020