För tredje året i rad har Widforss samlat in pengar till Prostatacancerfonden via en digital runda-upp kampanj i sin webbshop. Under 2021 års kampanj lyckades de tillsammans med sina kunder bidra med 249 806 kronor.
Foto: Pexels.
Widforss har funnits sedan 1729 och är ett av Sveriges äldsta varumärken. På 1700-talet var det krut och kryddor som gällde men idag är de en av de ledande aktörerna inom jakt, hund och friluftsliv online. Sedan företaget lanserade sin webbshop 2017 har de vunnit flera utmärkelser från olika pris- och produktjämförelsesajter, bland annat Årets e-handlare och Årets butik i kategorin Sport & Friluftsliv.
Sedan 2019 har Widforss haft en digital runda-upp kampanj till förmån för Prostatacancerfonden. Företagets kunder möts av kampanjen i webbshopen och kan välja att runda upp sitt köp i kassan. Nu har 2021 års kampanj summerats och det står klart att Widforss och deras kunder har bidragit med en kvarts miljon till Prostatacancerfonden.
– Det är fantastiskt att vi tillsammans med våra kunder kan bidra och förhoppningsvis göra skillnad, säger Michelle Zeylon, marknadschef på Widforss.
Widforss ser ett positivt värde av att ha en rullande kampanj på sin hemsida gentemot sina kunder. Under de tre senaste åren har över 575 000 kronor samlats in. Att pengarna går till Prostatacancerfonden tycker Widforss känns helt rätt med tanke på att en stor del av deras kundsegment är män som på ett naturligt sätt kan relatera till kampanjens syfte. Hitintills har kundernas feedback varit positiv, vilket även det ökade kampanjbeloppet kan ses som ett kvitto på.
– Framåt hoppas vi kunna fortsätta med vår digitala runda-upp kampanj, för tillfället har vi tyvärr pausat kampanjen till förmån för Prostatacancerfonden. I nuläget och på obestämd tid har vi en runda-upp kampanj till förmån för barnen i Ukraina där Widforss dubblar varje skänkt krona, säger Michelle Zeylon.