Nyheter Personliga historier Nyhetsarkiv
Uppföljning av Stockholm3MR Vilken betydelse har proteinet STAT3 vid prostatacancer? Mångårigt framgångsrikt arbete uppmärksammat Kvinnliga kockar ambassadörer för årets Mustaschkamp Rapport om prostatabiopsier MR-baserad strålbehandling för patienter med höftprotes SVT granskar den ojämlika sjukvården Vill öka patienternas delaktighet Widforss kampanj gav en kvarts miljon Dags för Årets Eldsjäls galakväll Riktad behandling kan förlänga överlevnaden Nytt stort bidrag från ridsporten Tretton miljoner kronor till prostatacancerforskning Är män med prostatacancer en särskild riskgrupp? Uppvaktning av socialminister Lena Hallengren Grönberg utsedd till Årets cancerforskare 2022 Vill individualisera patienters strålbehandling Studie med kombinerad PET/MR–kamera Sexliv, impotens och screening Hur kan aktiv monitorering förbättras? Imponerande insamlingslopp av Prostataklubben Avancerad MR-teknik kombinerad med biopsi Europa Uomo behöver din hjälp Undersöker egenskaper hos cancerceller Vill utveckla nya MRI-metoder Utdelning av hedersutmärkelse AI kan hitta metastaser tidigare Ny metod för att diagnosticera spridd prostatacancer Mustaschkampgolf 2021 Cykling i kampen mot prostatacancer Lotterimiljoner trots pandemin Avgörande pilotprojekt i Skåne Två värmländska pristagare Erfaren mångsysslare i ny roll Stefan Sauk om sin prostatacancer Dags för Eldsjälsgalan - som i år kommer direktsändas Per-Anders Nygård - ny kampanjledare Mustaschkampen Widforss' fina butikskampanj resulterade i över 227 000 kronor Rekordhögt stöd till forskning och utveckling Hjärtligt bidrag från ideell förening Olov Berggren - ny generalsekreterare "Sluta försumma prostatacancerpatienterna" Vilken effekt har olika läkemedel? Studerar fetma i relation till prostatacancer Utvecklar och testar nya behandlingsmetoder Cykling mot prostatacancer Mer exakt och tillförlitlig diagnosmetod Nytt obeprövat sätt att behandla cancer Vill förbättra uppföljningen av aktiv monitorering Varför bildas metastaser i skelettet? Stöd för sexuell rehabilitering Forskar inom strålbehandling Datumlotteriet 2020 Fantastiska hederspristagare Coronapandemin Rekordbelopp från Värmland Ride Against Cancer Tio miljoner - forskning Eldsjälsgalan 2020 Salming, Sauk och Svenningsson – och den gemensamma nämnaren Dubblerat belopp till forskning och utveckling Aftonbladets granskning av prostatacancervården 50 000 kronor från Stiftelsen Bifrostbågen Coop – ny som huvudpartner Varför blir prostatacancer aggressiv? Ny kampanjsida för Mustaschkampen Ny bok om sex och samliv Världens näst bästa kokbok Miljonbelopp till Prostata- och bröstcancerförbunden Ny lokal i Boden Seminarium i Almedalen Ny reportageserie i DN Mc-kortege gav över 110 000 kronor Tre lyckliga hederspristagare Minskade biverkningar och effektivare behandling? Blå kokboken II till final Rekordhögt belopp till forskning Invigning av Prostatacancercentrum Butikskampanj gav över en halv miljon kronor Favorit i repris

Widforss kampanj gav en kvarts miljon

För tredje året i rad har Widforss samlat in pengar till Prostatacancerfonden via en digital runda-upp kampanj i sin webbshop. Under 2021 års kampanj lyckades de tillsammans med sina kunder bidra med 249 806 kronor.

Man med en gul jacka och ryggsäck sitter på en sten i naturen

Foto: Pexels.

Widforss har funnits sedan 1729 och är ett av Sveriges äldsta varumärken. På 1700-talet var det krut och kryddor som gällde men idag är de en av de ledande aktörerna inom jakt, hund och friluftsliv online. Sedan företaget lanserade sin webbshop 2017 har de vunnit flera utmärkelser från olika pris- och produktjämförelsesajter, bland annat Årets e-handlare och Årets butik i kategorin Sport & Friluftsliv.

Sedan 2019 har Widforss haft en digital runda-upp kampanj till förmån för Prostatacancerfonden. Företagets kunder möts av kampanjen i webbshopen och kan välja att runda upp sitt köp i kassan. Nu har 2021 års kampanj summerats och det står klart att Widforss och deras kunder har bidragit med en kvarts miljon till Prostatacancerfonden.

Det är fantastiskt att vi tillsammans med våra kunder kan bidra och förhoppningsvis göra skillnad, säger Michelle Zeylon, marknadschef på Widforss.

Widforss ser ett positivt värde av att ha en rullande kampanj på sin hemsida gentemot sina kunder. Under de tre senaste åren har över 575 000 kronor samlats in. Att pengarna går till Prostatacancerfonden tycker Widforss känns helt rätt med tanke på att en stor del av deras kundsegment är män som på ett naturligt sätt kan relatera till kampanjens syfte. Hitintills har kundernas feedback varit positiv, vilket även det ökade kampanjbeloppet kan ses som ett kvitto på.

Framåt hoppas vi kunna fortsätta med vår digitala runda-upp kampanj, för tillfället har vi tyvärr pausat kampanjen till förmån för Prostatacancerfonden. I nuläget och på obestämd tid har vi en runda-upp kampanj till förmån för barnen i Ukraina där Widforss dubblar varje skänkt krona, säger Michelle Zeylon.