I november arrangerade modekedjan Dressmann en omfattande Blå bandet-kampanj för att samla in pengar till förmån för arbetet med att bekämpa prostatacancer. För andra året i rad lyckades de svenska butikerna samla in över 500 000 kronor.
Dressmanns kunder kunde vara med och bidra till insamlingen på flera olika sätt. För varje såld slips i november gick 10 kronor direkt till kampanjen. Företaget hade även tagit fram speciella Blå bandet-kassar där vinsten gick till insamlingen. Dessutom erbjöds möjligheten att runda upp i kassan.
Nyligen besökte Prostatacancerförbundets generalsekreterare Göran Hellberg Dressmanns butik i Mall of Scandinavia för att ta emot en check på 561 327 kronor. Checken överlämnades av Morgan Olsson, landschef för Dressmann.
– Vi är oerhört glada och tacksamma för Dressmanns fantastiska engagemang i kampen mot prostatacancer. Denna kampanj har på bara två år resulterat i över en miljon till Prostatacancerfonden, vilket är helt otroligt, säger Göran Hellberg.