I tordags kväll delades priset 100-wattaren ut i Stadshuset i Stockholm. Den finaste utmärkelsen i kategorin Samhälle & Opinion gick till Lusseballen.
Foto: Pressbyrån.
Kampanjen är framtagen för Pressbyrån av byrån Åkestam Holst NoA. Vi är otroligt glada och tacksamma över det fina arbete och uppmärksamheten som kampanjen fått. Kommunikation bidrar till att prostatacancer kan upptäckas i tid och därmed har en bra botande behandling.
Motiveringen till Lusseballen utmärkelse:
Genom en klurig förändring av formen på den klassiska lussebullen föddes Lusseballen. En kreativ idé, smart samarbete och genomtänkt medieval får enorm effekt på målgruppen. Tack vare en stor portion humor pratar man nu mer om prostatacancer och framför allt har många tänkt testa sig.
Om tävlingen:
100-wattaren är en tävling i mätbara resultat på kommunikationsinsatser. Tävlingen har arrangerats sedan 1990 och belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt för uppdragsgivaren.