Sexuell rehabilitering tillgängligt för fler Se Årets Eldsjäls Galakväll live JOYNA oss i kampen mot prostatacancer Förbättrad livskvalitet efter cancerbehandling 100 miljoner kronor till prostatacancerforskning Möt våren i en snygg mössa Lusseballen vann prestigefullt pris i kommunikation Ansök till vårens rehabvecka Anmälan till utbildning JOYNA - ett nytt digitalt prenumerationslotteri Lansering av ny kunskapsbank Maréne utsedd till Årets cancerforskare 2024 Rätt behandling till rätt patient Processer som styr bildandet av prostatacancer Delta i Mustaschmilen Oscar och Sven-Ingvars tar ton för Mustaschkampen Upptäckt som kan leda till ny behandlingsmetod 853 år till första behandling Ny bok om prostatacancer Tillsammans för ökad medvetenhet Sista etappen av Sverigeresan 2023 Nu lanserar vi årets limiterade mustaschpin Digitala lotter till höstens program Närstående - Årets tema för Mustaschkampen Nytt läkemedel kan förhindra metastaser i skelettet Sverigeresan 2023 - Etapp 2 Köp digitala bingolotter av oss Ny produkt - Blå bandet i satin Snabbare och säkrare bedömningar med AI Många miljoner till förbundets verksamhet Seminarier i Almedalen Saknad styrelseledamot Hur effektivt är Stockholm3-testet? Sverigeresan 2023 - Etapp 1 Håkan utsedd till Årets Eldsjäl Fina insatser prisades vid förbundets årsstämma Ny upptäckt kan förhindra metastaser i skelettet Följ Årets Eldsjäls Galakväll Lovande resultat för kombinationsbehandling Specialanpassade rehabprogram Kreativt företagssamarbete kan vinna pris Rekordhögt stöd till prostatacancerforskning Nya studier om mäns mående och symtom Håkan - finalist i Årets Eldsjäl Limiterad mustaschpin ger viktigt stöd Studerar effekten av målsökande strålbehandling Vill förbättra metoderna för tidig diagnostik Över 700 000 kronor till Prostatacancerförbundet Mustaschmilen - ett lopp för alla Driver studie om metastatisk ryggmärgskompression Prisras på hormonläkemedel Nominera din eldsjäl Vill utjämna ojämlikheter i tidig diagnostik Slutspurt för Sverigeresan Bättre diagnostik med kombinerad bildteknik Seminarium i Almedalen 2022 Nytt rekordbelopp från Datumlotteriet Uppföljning av Stockholm3MR Vilken betydelse har proteinet STAT3 vid prostatacancer? Mångårigt framgångsrikt arbete uppmärksammat Kvinnliga kockar ambassadörer för årets Mustaschkamp Rapport om prostatabiopsier MR-baserad strålbehandling för patienter med höftprotes SVT granskar den ojämlika sjukvården Vill öka patienternas delaktighet Widforss kampanj gav en kvarts miljon Dags för Årets Eldsjäls galakväll Riktad behandling kan förlänga överlevnaden Nytt stort bidrag från ridsporten Tretton miljoner kronor till prostatacancerforskning Är män med prostatacancer en särskild riskgrupp? Uppvaktning av socialminister Lena Hallengren Grönberg utsedd till Årets cancerforskare 2022 Vill individualisera patienters strålbehandling
Personliga historier Nyhetsarkiv

Lusseballen vann prestigefullt pris i kommunikation

I tordags kväll delades priset 100-wattaren ut i Stadshuset i Stockholm. Den finaste utmärkelsen i kategorin Samhälle & Opinion gick till Lusseballen.

Närbild på Pressbyråns omtalade bakverk Lusseballen

Foto: Pressbyrån.

Kampanjen är framtagen för Pressbyrån av byrån Åkestam Holst NoA. Vi är otroligt glada och tacksamma över det fina arbete och uppmärksamheten som kampanjen fått. Kommunikation bidrar till att prostatacancer kan upptäckas i tid och därmed har en bra botande behandling.

Motiveringen till Lusseballen utmärkelse:
Genom en klurig förändring av formen på den klassiska lussebullen föddes Lusseballen. En kreativ idé, smart samarbete och genomtänkt medieval får enorm effekt på målgruppen. Tack vare en stor portion humor pratar man nu mer om prostatacancer och framför allt har många tänkt testa sig.

Om tävlingen:
100-wattaren är en tävling i mätbara resultat på kommunikationsinsatser. Tävlingen har arrangerats sedan 1990 och belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt för uppdragsgivaren.

Senast uppdaterad 23 februari 2024