Om oss

Prostatacancerförbundet är en riksorganisation med 29 lokala patientföreningar som tillsammans verkar för ökad kunskap om prostatacancer. För att nå vår vision "En framtid utan Prostatacancer" stödjer vi forskning och utveckling genom en egen fond - Prostatacancerfonden. Vi driver även påverkansarbete för en bättre prostatacancervård och sprider information och kunskap om sjukdomen.

Olov Berggren och Magnus Klang utomhus

Generalsekreterare Olov Berggren och ordförande Magnus vid Robin Olsens välgörenhetsgolf. Foto: Maria Ahlvik.

På underliggande sidor hittar du mer information om förbundets verksamhet, våra patientföreningar, Prostatacancerfonden och Blå bandet. Här finns även information om förbundets historia, nationella och internationella samverkansorganisationer, hedersutmärkelse, kommittéer och utskott, årsredovisningar samt policies och styrdokument.