Stöd via Datumlotteriet

Datumlotteriet är ett prenumerationslotteri där du väljer ett datum som ditt lottnummer, alltså årtal, månad och dag. Du har vinstchans på upp till 1 miljon kronor varje månad. Fyra gånger per år är det dessutom Jackpotten – en fördelningsdragning där den vinnande lotten får vara med på en ny exklusiv dragning med chans på 2 miljoner kronor – och som minst 500 000 kronor.

År 2023 fick Prostatacancerförbundet 3 611 336 kronor i utdelning från Datumlotteriet. Foto: Malin Bondeson.

Lotteriets överskott fördelas mellan Prostatacancerförbundet och Bröstcancerförbundet, så du bidrar till ett gott ändamål med din lott. En lott kostar 150 kronor och ger dig chans på 20 000 vinster varje månad. Du kan närsomhelst avsluta din prenumeration.

Köp din Datumlott här

Du kan även köpa till en Bonuslott för 59 kronor per månad. Det är en spännande rullpott där du spelar bara på årtal och månad och du kan vinna tusentals kronor.

Köp din Bonuslott här

Statliga Spelinspektionen granskar lotteriet och kontrollerar alla dragningar och lotter.
Här kan du läsa mer om lotteriet.

Guldlotten

Om du föredrar skraplotter så kan du hitta Guldlotten hos Guldfynd och Albrekts Guld i ett samarbete med butikerna. Lotterna finns att köpa i smyckeskedjornas alla butiker och kostar 10 kronor styck. Högsta vinst är 100 000 kronor.

Överskottet går till Prostatacancerförbundet och Bröstcancerförbundet.

Läs om Guldlotten hos butikerna här:
Guldfynd
Albrekts Guld

Här hittar du kontaktuppgifter till Datumlotteriets kundtjänst