Blå bandet - en symbol i kampen mot prostatacancer

Det är ingen tillfällighet att det Blå bandet är en del av vår logotyp. Bandet är en internationell symbol för kampen mot prostatacancer och uppstod i USA i mitten av 1990-talet där det kallas för Blue Ribbon.

Bla Bandet

Med hjälp av det Blå bandet och den internationella prostatacancerdagen som infaller den 15 september så vill man skapa medvetenhet om sjukdomen världen över. Bandet finns i våra logotyper och profilprodukter. Det används av Prostatacancerförbundet och av våra 27 patientföreningar samt i olika samarbetsprojekt.

Var med i kampen - Köp pins

Blå bandet-pinsen finns i två olika storlekar, 18 mm och 27 mm. Intäkterna från försäljningen av dessa pins går till Prostatacancerfonden som fördelar pengarna mellan:

• Forskning och utveckling för nya behandlings- och diagnosmetoder.
  • Opinionsbildning för kampen mot prostatacancer.
  • Stipendier för kompetensutveckling.

Har du ett företag och vill sälja Blå bandet?

Vill du ge dina kunder eller medarbetare möjligheten att köpa Blå bandet är det bara att du går in i vår webshop och beställer så många produkter du önskar. Ett tips för att underlätta försäljningen är att även beställa ett ställ till pinsen som passar bra att ha stående vid kassan eller i receptionen. Givetvis kan du kontakta kansliet för beställning eller om du har några frågor gällande försäljning av Blå bandet.

Här hittar du vår webbshop.

Svensk Insamlingskontroll

Insamlingsverksamheten kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll vilket är en garanti för att insamlingen sker på rätt sätt. Här kan du läsa mer om Svensk Insamlingskontroll.