Sverigeresan 2021

Den första augusti startar Håkan Florin sin Sverigeresa som kommer pågå under sex veckors tid.

Som framgår av medlemsbrevet för sommaren 2021 så kommer Prostatacancerföreningen Dalarna att medverka i Mora den 1 Augusti och Falun den 9 augusti.

Håkan FB Insta 1080X1080

Håkan Florin

Huvudsyftena med resan är att sprida information om prostatacancer, samla in pengar till Prostatacancerfonden och genomföra en digital namninsamling för införande av nationell screening för prostatacancer. Han kommer även göra det som går för att värva medlemmar till alla prostatacancerföreningar runt om i landet och sälja produkter.

Information kring datum, orter och plats finns även publicerat på förbundets hemsida, under Aktiviteter. Aktiviteter | Prostatacancerförbundet (prostatacancerforbundet.se). Prostatacancerföreningen i Dalarna kommer att delta i Mora den 1 Augusti och Falun den 9 augusti

En nationell pressrelease om Håkans resa kommer att publiceras den 28 juli.

Länk till namninsamlingssidan är: Mustaschkampen (adoveo.com) Vi är för tillfället uppe i 294 st påskrivna namn. Fler behövs!

Låt oss alla satsa på att nå minst ett 5-siffrigt nummer, detta kan vi om vi alla arbetar ihop.