28 juni 2020

Ordförandeskifte

På årsmötet i mars 2020 valdes som vi tidigare informerat om Isaac Haséen till ny ordförande i ProLiv Väst. Tyvärr hann Isaac knappt börja sitt arbete i föreningen innan han valde att av privata skäl avsluta sitt ordförandeskap. På ett extra konstituerande styrelsemöte den 23 juni valdes därför vår vice ordförande Lennart Alsin till Tillförordnad ordförande fram till årsmötet 2021.

24 juni 2020

Information om vad pandemin inneburit för prostatacancervården

Ola Bratt och Ingela Franck Lissbrant på SU informerar och samtalar med representanter för prostatacancerföreningarna ProLiv Väst, CaPriN och Skaraborg. Mötet ägde rum per telefon den 12 juni 2020.

Klicka här för att lyssna till ljudupptagning från mötet

8 maj 2020

Inställda möten

På grund av coronakrisen är alla medlemsmöten i ProLiv Väst inställda tills vidare. Detta gäller Snackcaféer, Samtalsmöten, Anhöriggruppens möten och Kvartalsmöten.

Du är inte ensam!

Ordet cancer har fortfarande för de flesta en ödesdiger klang. Medlemskap i en prostatacancerförening kan hjälpa dig att reda ut många svåra tankar och känslor kring din situation. Att få kontakt med andra i samma situation, att fråga och prata om sjukdomen kan ge dig kraft och kunskap. ProLiv Väst erbjuder dig en sådan gemenskap.
Gå med i prostatacancerföreningen ProLiv Väst!
Ett medlemskap i ProLiv Väst ger dig ett kontaktnät och en gemenskap som kan stödja och stärka dig i kampen mot din sjukdom.

Vi erbjuder dig
- Någon att tala med som själv har eller har haft prostatacancer.
- Samtalsgrupper, snackcafé och anhöriggrupper
- Intressanta föredrag på våra års- och kvartalsmöten
- Medlemstidningen ProLivNytt

Delar du vårt intresse? Då kan du välja att bli medlem hos oss