ProLiv Väst

8 maj 2020

Inställda möten

På grund av coronakrisen är alla medlemsmöten i ProLiv Väst inställda tills vidare. Detta gäller Snackcaféer, Samtalsmöten, Anhöriggruppens möten och Kvartalsmöten.

22 mars 2020

Corona - Konsekvenser för prostatacancerpatienter

Prostatacancerförbundet har tagit fram en skrivelse som förklarar hur Coronaepidemin påverkar vården för prostatacancerpatienter. Klicka här för att läsa!

20 mars 2020

ProLiv Väst ger 200 000 kronor till prostatacancerforskning

Inkomna ansökningar har granskats, prioriterats och kommenterats av rådet, med ett par undantag beroende på jäv. Rådets bedömningar och kommentarer ligger till grund för styrelsens beslut. Pro Liv har denna gång prioriterat de ansökningar som ger patientnytta i ett relativt kort perspektiv. Ibland kan även relativt små bidrag kan göra skillnad.

Du är inte ensam!

Ordet cancer har fortfarande för de flesta en ödesdiger klang. Medlemskap i en prostatacancerförening kan hjälpa dig att reda ut många svåra tankar och känslor kring din situation. Att få kontakt med andra i samma situation, att fråga och prata om sjukdomen kan ge dig kraft och kunskap. ProLiv Väst erbjuder dig en sådan gemenskap.
Gå med i prostatacancerföreningen ProLiv Väst!
Ett medlemskap i ProLiv Väst ger dig ett kontaktnät och en gemenskap som kan stödja och stärka dig i kampen mot din sjukdom.

Vi erbjuder dig
- Någon att tala med som själv har eller har haft prostatacancer.
- Samtalsgrupper, snackcafé och anhöriggrupper
- Intressanta föredrag på våra års- och kvartalsmöten
- Medlemstidningen ProLivNytt

Delar du vårt intresse? Då kan du välja att bli medlem hos oss