Nya rehabveckor - dags att söka

Prostatacancerförbundet vidareutvecklar satsningen på rehabveckor tillsammans med CancerRehabfonden.

20230326 Rehabveckor

Förra året fick 14 män möjligheten att delta i ett pilotprojekt med en rehabvecka för män drabbade av prostatacancer. Veckan var mycket uppskattad och förbundet har valt att vidareutveckla satsningen.

I år ges 50 män chansen att delta.

Rehabveckan - mat, boende och rehabprogram - är kostnadsfri för medlemmarna/deltagarna. Resorna bekostas av deltagaren själv (möjlighet till hjälp från Arosgubben kan finnas).

Referens

Vår styrelsemedlem Hans Raland deltog i rehabveckan förra året, och han var mycket nöjd. Kontakta gärna Hans om du har funderingar kring rehabveckan, telefon 070-422 48 55.

Här finns mer information om rehabveckorna:

Intresserad av att delta?

Är du intresserad av att delta i en rehabilitering? Ansöker gör du via Cancerrehabfondens hemsida: https://prostatacancer.cancerrehabfonden.se/

OBS! Sista ansökningsdag för samtliga veckor är den 31 mars 2023.

Om intresset för att delta är stort, kommer Prostatacancerförbundet att lotta ut platserna bland inkomna ansökningar.