Hopp – trots allt

En hemsida som handlar om att skapa bästa möjliga liv, trots prostatacancer

Par Parken

En grupp som fått diagnosen prostatacancer har skapat en ny hemsida utifrån deras samlade erfarenheter. Dessa utgör utgångspunkten för hela hemsidan med allt dess innehåll. De vill visa att det trots allt finns möjligheter att förbättra livskvaliteten, och att du är den som mest och bäst kan påverka din egen situation.

Innehållet i hemsidan har ett begränsat och tydligt fokus – att se till att du är fysiskt och psykiskt förberedd inför kommande behandling och rehabilitering, och att din motivation att vara aktiv är helt avgörande!

Mer information om behandlingar, forskning och statistik finns, men ännu viktigare är de förslag som ges om mental, social och fysisk träning.

Hemsidan är väl värd ett besök, ni hittar den här: https://hopptrotsallt.se/

Senast uppdaterad 09 december 2020