Hopp trots allt

Prostatacancerförbundets nya sida med information för dig som har fått diagnosen eller vill veta mera om prostatacancer.

3474

Välkommen att ta del av Prostatacancerförbundets nya sida för information till dig som vill veta mer om Prostsatacancer.

Klicka här för att komma till sidan.

Innehållet på den hemsidan har ett begränsat och tydligt fokus:

• att se till att du är fysiskt och psykiskt förberedd inför den kommande behandlingen och rehabiliteringen och kom ihåg
  • att din motivation att vara aktiv är helt avgörande! Vill du veta mer om:
  • behandlingar
  • forskning
  • statistik
  • kontakt med en förening i din närhet
  • så du kan hittar mer information i kunskapsbanken

I kunskapsbanken försöker vi samla en massa bra, färsk och nyttig information för dig som har fått en diagnos, som är anhörig och som vill veta mer.
Vi vet att när du precis har fått diagnosen så kan beskedet vara förlamande och passiviserande. Det kan vara en chock men vi vet också att det trots allt finns möjligheter att förbättra din livskvalitet. Den här hemsidan handlar om att skapa bästa möjliga liv, trots prostatacancer. Vi är en grupp som fått samma diagnos som du och den här sidan innehåller våra samlade erfarenheter.
Vi vet och tror, att trots individuella skillnader, så är du den som mest och bäst kan påverka din situation. Det är utgångspunkten för hela den här hemsidan, och allt innehåll.
Våra texter och råd bygger på:
– Våra samlade erfarenheter från individuella och gemensamma försök att positivt påverka. Nu vill vi dela med oss av det vi har lärt oss.