Tankar under September-Oktober - V40 2021

Nu är vi äntligen igång!!Sakta men säkert har vi nu kommit igång med aktiviteter där vi får träffas IRL som ungarna säger (In Real Life). Det börja sjuda av liv lite här och där. Det märks att många fortfarande tar det lite försiktigt och det kommer nog att dröja innan vi kommer upp till samma deltagarnivåer som före pandemin.

Nytt från föreningen.Vi har haft styrelsemöte och informationskväll med Uro/Onko där styvt 30 personer dök upp. På onsdagen träffade delar av styrelsen Urologgänget på Akademiska för att följa upp hur sjukhuset har överlevt pandemin och vad vi kan förvänta oss framöver. En samtalskväll med sexologen Malin Swartling från Akademiska Sjukhuset och personal från Lustgården hann vi också klämma in denna vecka. Nu börjar vi ladda upp för Mustaschkampen, 60+ och Ljusmanifestation på Stora torget.

Nytt från förbundet.I veckan har också Uppdrag granskning hört av sig till både förbundet och sjukhuset för att samla in material till ett inslag om de eviga Väntetiderna. Om ni inte skrivit under namninsamlingen om Organiserad testning (screening) så finns en länk här: Värva gärna anhöriga o vänner så vi kommer upp till målet 15 000. Idag har vi 10 884 namn. (klicka på bilden för att ge ditt stöd)

Till PCF namninsamling

Nytt från UOMO.På Europeisk nivå jobbar har man lagt ut en intressant artikel angående dödligheten i olika cancerformer och hur man kan påverka den i framtiden. Här är ju återigen ”Tidig upptäckt” en viktig åtgärd. (klicka på bilden för mer info)

Nyheter från Uomo okt 2021

............................................................

Nu återgår vi till ”Tankar” varje månad efter ett sommaruppehåll.
Hör gärna av er om ni vill att vi bevakar ett område av intresse för just dig.

.......................................................

När nu stormvindar blåser i Peking,
Vi tar fram favoritsysselsättning.
Någon forskar på släkt,
andra fått bieffekt
utav någon sorts pc-behandling !

.......................................................

Kämpa på därute och hör gärna av er om ni har några funderingar.
Vi syns förhoppningsvis inom kort på barrikaderna 😊

/Stig Lindahl
Vårdpolitisk talesman

........................................................................................

Jacke Sjödin:s tänkvärda COVID låt.

Delar du vårt intresse? Då kan du välja att bli medlem hos oss

Nyheter från förbundet