Föredrag: Prostatacancer – en ny berättelse om en gammal sjukdom

Calle Waller, Ordförande i Prostatacancerförbundets forskningsråd samt vårdpolitisk talesperson, talade om hur vi skall få världens bästa prostatacancervård

Calle Waller har arbetat för Prostatacancerförbundet i många år och varit den som framför våra åsikter till våra politiker och tjänstemän inom vården. Han är insatt i de flesta frågor som berör oss män med prostatacancer.

Tid:  Måndag den 11 juni 2018, kl 18.30
Plats: Filbornaskolans aula, Filbornavägen 101, Hbg
Buss nr 8. Fri Parkering. Fri entré. Kaffe serveras. Ingen anmälan.

Varmt välkomna!

För ytterligare information ring 042 12 28 07 eller www.prolivskvalitet.se

Senast uppdaterad 24 juli 2020

1 mars 2021

ProLivskvalitet börjar nu med föredrag via nätet.

Vi har valt att använda ZOOM vilket är enklast att använda. Ni får en länk via mail eller via nätet.

Vi rekommenderar att ni använder en dator. Om ni använder en telefon bör ni ladda ner ZOOM-appen först, starta den och acceptera alla önskemål.

Sen är det bara att klicka på länken för aktuellt möte.

Se hemsidan https://prostatacancerforbundet.se/om-oss/patientforeningar/skane/prolivskvalitet/

1 mars 2021

Våga prata om erektionssvikt efter behandling av prostatacancer!

Olika behandlingar mot prostatacancer såsom operation, strålbehandling och hormonbehandling kan påverka en mans förmåga att få erektion – temporärt eller permanent. Studier visar att 10-46% av män som genomgått operation för sin prostatacancer kommer att drabbas av erektionssvikt. 1 För de män som lider utav erektionssvikt oavsett om den är temporär eller permanent finns det hjälp att få!
Vi vill därför bjuda in dig till denna föreläsning för att få information om och lära dig mer om behandlingsalternativ som finns tillgängliga för erektionssvikt samt hur du ska gå tillväga för att få rätt hjälp för just dig.
Välkommen!

.

1 mars 2021

Våga prata om urinläckage efter behandling av prostatacancer!

Att drabbas av ofrivilligt urinläckage efter behandling av prostatacancer har oftast en mycket negativ inverkan på livskvaliten. Studier visar att 9-16% av män som genomgått operation för sin prostatacancer kommer att ha bestående urininkontinens ett år efter operationen.1 Men förtvivla inte, det finns det hjälp att få!
Vi vill därför bjuda in dig till denna föreläsning för att få ta del av den senaste informationen om de behandlingsalternativ som finns tillgängliga för bestående urininkontinens samt hur du ska gå tillväga för att få rätt hjälp för just dig.

Välkommen!