ProLivskvalitet

Tel: Ordf. Ingemar 042-122807
Tel: Web. Örjan 073-6946887

Här kan du få mer information KLICKA HÄR FÖR FORMULÄR

Vi använder denna länk för att ni skall kunna komma i kontakt med oss och att vi skall kunna ge er information anpassade till er. Vi kan svara på enskilda frågor via email. Viktig information om prostatacancer som föredrag, rapporter, webbinformation och annat skickar vi ut som gruppmail där ni inte ser andras namn (hemlig kopia).

Vi har en grupp på Facebook som heter ProLivskvalitet där du kan chatta med andra medlemmar (Gå in på Facebook och sök efter ProLivskvalitet). På vår externa FB-sida som du når med www.facebook.com/ProLivskvalitetX lägger vi ut information. Kolla sidan och gilla den (uppe till höger) så hjälper du oss att nå ut till fler. Gilla bra inlägg av samma anledning. Berätta för vänner om denna länk. Hjälp oss att hitta nya medlemmar, vi skall tillsammans förbättra vården.

Bra länkar

Nya genombrott i behandling av prostatacancer med AI och genomik. Talare Henrik Grönberg Titta på filmen

Här kan du läsa en intervju med Henrik Grönberg.

Två bra filmer, den första tar upp massor av fakta kring vår sjukdom och den andra många kloka ord när man är sjuk.

Stöd oss så att vi blir starkare: BLI MEDLEM

Stödpersoner

Köp Bingolotter från oss

God JUL önskar ProLivskvalitet

God Jul 2020 Bildspel

Senast uppdaterad 13 januari 2021

Prostatacancertrampet Karta2
10 juni 2021

Prostatacancertrampet

Stöd Susannes MittBlåaCykeläventyr 24 juni 2021Sponsra oss gärna med 10 kr/mil som vi cyklar. Hela sträckan är 20 mil. Pengarna går till vår viktiga verksamhet. SWISHa till 123 220 28 69 och ange Prostatacancertramp

Göran Ahlgren
25 april 2021

PSA, MR och transperineala fusionsbiopsier.

Föredrag av Göran Ahlgren, överläkare, docent i urologi och ledande robotkirurg vid Perituskliniken i Lund Vad händer när du tagit ett prostatacancertest som visar risk för cancer? Vi får höra hur vården tar sig an

26 mars 2021

Inbjudan till Närståendecafé prostatacancer

Träffar för dig som är närstående till någon som har eller har haft prostatacancer Inbjudan  Klicka Här