25 september 2020

Dags för vår tredje snackpromenad i Pålsjöskog för våra medlemmar, intresserade och närstående.

Tredje snackpromenaden blir i Helsingborg 30 september kl 14.  Vi träffas på parkeringsplatsen snett emot krematoriet. Anmäl antal deltagare och ditt telefonnummer till Karin karinbol@telia.com senast den 29 september kl 15

Fjäder
19 augusti 2020

Ny hemsida

Vi har nu flyttat till en uppdaterad hemsida

15 mars 2020

Föredrag Prostatacancer - idag och i framtiden

Den 10 mars talade en av våra bästa onkologer i Sverige, Ingela Franck Lissbrant, om vår sjukdom. Denna gången med titeln "Prostatacancer - idag och i framtiden". Plats Idrottsmuseet. Tommy hade möblerat muséet fint så att 70 åhörare kunde se och höra på ett fint föredrag. I pausen serverades kaffe/te och frallor. Ingela berättade om hur hon tar han om sina patienter vilket hon gör på ett mycket fint sätt. Vi fick även höra om alla nya metoder att behandla oss patienter. Tack Ingela <<FOTO

Delar du vårt intresse? Då kan du välja att bli medlem hos oss

Stödpersoner | ProLivskvalitet

Stödpersoner

ProLivskvalitets stödpersoner

Har du fått besked om att du har prostatacancer?
Vill du prata med någon som vet hur det är att få ett sådant besked?

Du eller någon av dina närstående är mycket välkommen att kontakta föreningens stödpersoner.

Stödpersonerna är ett komplement till vården och kan ge hjälp och stöd genom att aktivt lyssna och dela med sig av egna erfarenheter av att leva med sjukdomen. Att få prata med någon som har varit i en liknande situation kan vara till stort stöd och hjälp.

Våra stödpersoner är utbildade och rekommenderade av Patientutbildningscentrum och Urologimottagningen på Helsingborgs lasarett i samverkan med ProLivskvalitet. Stödpersonerna håller sig uppdaterade om vad som händer inom prostatacancer-området genom att regelbundet och aktivt medverka i patientutbildningar och informationsträffar.

Att vara stödperson är ett ideellt förtroendeuppdrag och stödpersonerna har tystnadsplikt. Sekretesslagens huvudregler gäller i lika hög grad för stödpersonerna som för vårdens personal på lasarettet. Vid kontakter med våra stödpersoner kan du vara anonym.

Leif Ekstedt

leifia.ekstedt@gmail.com

Thomas Nilsson

imb.ab@telia.com

Vill du själv eller dina närstående prata med flera stödpersoner, så kan vi ge dig kontaktuppgifter till andra, som också är utbildade av Patientutbildningscentrum och som representerar olika behandlingsmetoder.

Senast uppdaterad 07 september 2020