Ny hemsida

Prostatacancerförbundet har, med hjälp av Föreningssupporten, tagit fram den här nya hemsidan. Övergången från den gamla sidan till den här nya skedde fredagen 21 augusti. Inte alla patientföreningar i Sverige har fått den än, men Förbundets mål är att alla inom kort skall ha samma utseende på sina webbplatser och man kan använda samma teknik. Det innebär också automatiskt tillgång till Förbundets nyheter, artiklar och länkar.Under ett utbildningspass 12 augusti, en s.k. webb-workshop, i Föreningssupportens regi, presenterades den nya sidan för ett antal föreningar i södra Sverige. En del arbete återstår för att fräscha upp innehållet och för att lära oss hantera hemsidans nya möjligheter. Under hösten och vintern återkommer vi med mer information och nyheter. Njut av en (förhoppningsvis) vacker höst och ta det försiktigt när ni rör på er i dessa Corona-tider,hälsar vi i PCF Syds styrelsen
2 februari 2020

Samtalsträff med Thomas Jiborn

Torsdagen 30 januari 2020 var det dags för årets första Samtalsträff. Ca 55 personer kom till SPF:s lokaler på Baltzarsgatan i Malmö. Medlemmar, anhöriga och vänner. Även tre PCF-vänner, styrelseledamöter i SPF-Syds systerföreningar ”ProLivskvalité” i Helsingborg och ”ProVitae” i Kristianstad, var på plats för att kunna ta del av vad överläkaren Thomas Jiborn, urolog på SUS i Malmö hade att framföra.

20 december 2019

Trivselträffen den 12 dec 2019

”Trivselkväll med underhållning och lite julmat” stod på programmet inför torsdagen den 12 december. Vår kassör Leif Kristofferssonmed hustru, Janet, sekr. Evy Christoffersson, styrelseledamöterna Mats Chrisén och Christer Svanbrink och några personer till, kom tidigt till SPF-lokalen på Baltzarsgatan för att förbereda kvällen.

3 november 2019

Samtalsträffen den 31 oktober 2019

Onsdagen 31 oktober samlades 50 medlemmar i PCF-Syd i SPF-lokalen på Baltzarsgatan i Malmö för en Samtalsträff. Vice ordförande Jan hälsade alla, såväl gamla som nya medlemmar, de många kvinnliga deltagarna och tre gäster, varmt välkomna.

Delar du vårt intresse? Då kan du välja att bli medlem hos oss

PCF SYDs nya hemsida

Vår nya hemsida Prostatacancerförbundet har, med hjälp av Föreningssupporten, tagit fram den här nya hemsidan. Övergången från den gamla sidan till den här nya skedde fredagen 21 augusti. Inte alla patientföreningar i Sverige har fått den än, men Förbundets mål är att alla inom kort skall ha samma utseende på sina webbplatser och man kan använda samma teknik. Det innebär också automatiskt tillgång till Förbundets nyheter, artiklar och länkar. Under ett utbildningspass 12 augusti, en s.k. webb-workshop, i Föreningssupportens regi, presenterades den nya sidan för ett antal föreningar i södra Sverige. En del arbete återstår för att fräscha upp innehållet och för att lära oss hantera hemsidans nya möjligheter. Under hösten och vintern återkommer vi med mer information och nyheter. Njut av en (förhoppningsvis) vacker höst och ta det försiktigt när ni rör på er i dessa Corona-tider, hälsar vi i PCF Syds styrelsen

Tivselkväll.

Trivselkväll. Onsdagen den 16/12 kl 16.00—1, Malmö2.00. SPF lokaler Baltzargatan 1, Malmö. Program kommer längre fram.

Samtalsträff

Samtalsträffar Torsdagen den 29/10 kl 12.00—16.00. SPF lokaler Baltzargatan 1, Malmö. Program kommer länger fram.

Samtalsträffar

Samtalsträffar Torsdagen den 24/9 kl 12.00—16.00. SPF lokaler Baltzargatan 1, Malmö. Program kommer länger fram.