Tankar i natten V21 2019

Sommaren är här!

I veckan hade styrelsen sitt sista möte före sommaren. Vädret var på topphumör och bjöd på runt 27 grader och sol! Dagens Medicin skriver att ”minst 3000 vårdplatser stängs ner i sommar” och oro finns på Akutmottagningen, UAS. Vi kan bara hoppas att den lojala personalen kan rida ut de värsta stormarna. Själv åker jag på lördag till vårt årliga Nordiska möte i Trondheim för att höra hur det går för våra vänner i PROPA i Danmark, PROPO i Finland och PROFO i Norge. Vårt SVF= Standardiserat Vård Förlopp fick vi höra om från Danmark (Pakkeförlöp) för många år sedan på ett sådant möte. I Juni är det sedan dags för Årsmötet i EUomo där förhoppningsvis Armenien, Lettland, Bulgarien och Island blir invalda som nya medlemmar😊. Här hemma kör vi Rosa och Blå bollen, den årliga golftävlingen på Edenhofs golfbana den 15 Juni. (se nedan).

Detta blir den sista eftertanken för våren men vi kommer tillbaka i höst!

/Ha en skön sommar önskar Styrelsen/Stig

Nu solen den lyser i Gunsta,

när ilskan vår sakta får dunsta.

Till hösten min vän,

vi kommer igen,

för att kampen i vården upprusta!

Hjälp oss att få män att kolla sitt PSA och engagera fler medlemmar och personer som är intresserade av att hjälpa oss i styrelsen att nå ut.

Väl mött på barrikaderna.
Styrelsen/ Stig Lindahl.