Öppet möte om Prostatacancer - lö 16 nov 2024

PCF-Syd ordnar ett större evenemang med anledning av Mustaschkampen. Vi kräver inte medlemskap i PCF-Syd men kommer att vilja ha förhandsanmälan.

Du anmäler dig till vår funktionsbrevlåda: anmalan@pcfsyd.se Då går det e-brevet till vår styrelseledamot Marianne Cronquist, som är den som tar emot alla anmälningar till alla våra program. Marianne kan du också nå på mobil: 0705 827 228. Ange gärna också om du är beredd att hjälpa till som funktionär!

Starttid: lördag 16 nov., kl 12:30
Sluttid: lördag 16 nov., kl 16:00
Plats:

Jubileumsaulan, Malmö Universitetssjukhus.

Närmaste busshållplats: Tandvårdshögskolan. Station Triangeln ligger också nära liksom knutpunkten Södervärn. Större parkeringar finns i parkeringshus under Triangeln och inom sjukhusområdet.

Prof Anders Bjartell är huvudföredragande. Dr Max Alterbeck talar om Organiserad prostatacancertestning och allmän screening. Ssk Kajsa Nilsson som berättar om eftervård med inkontinens mm. Arbete pågår med att finna representant för onkologi/radiologi.

Representanter för PCF-Syd och Prostatacancerförbundet medverkar också.

Spärra redan nu tiden! Vi ser gärna att många kommer, informerar sig och frågar aktivt om vad det kan innebära att ha fått diagnos Prostatacancer! Notera att angiven tid är inom det intervall vi rör oss. Detaljerat program kommer att läggas ut på hemsidan under Nyheter.

Fler aktiviteter

Alla aktiviteter