Tack till Klubben och deras fans!

LHC och klubbens fans stöttar kampen mot cancern genom att samla in pengar till Prostatacancerförbundet och Bröstcancerförbundet.

PCF Hockey 2023 04

Prostatacancerförbundet och vår systerorganisation Bröstcancerförbundet fick var sin check av Klubben.

I helgen spelade LHC match mot Luleå och vann med 5-2. Grattis säger vi från PCF Öst men vi säger även tack. Ett jättestort tack, för LHC hade tillsammans med sina fans samlat in pengar till Prostatacancerförbundet under årets Mustaschkamp. Nästan 45 000 kr kommer klubben att skicka iväg till Prostatacancerförbundet, medel som kommer att användas i kampen mot cancern.

Tack klubben och ett jättetack till era fans! Det här stödet betyder mycket för oss som har prostatacancer och arbetar ideellt med att informera och stötta andra som har prostatacancer men det kommer framför allt betyda mycket för de som i framtiden får prostatacancer eller till och med slipper få prostatacancer. Detta eftersom att forskningen stöttas av Prostatacancerförbundet genom insamlade medel.