PCF Öst verkar för ökad kunskap om prostatacancer och bedriver stödverksamhet för drabbade och närstående samt väcker opinion för en bättre vård som ska bidra till högre livskvalitet.

Varje dag får 20 – 30 män i Sverige besked att de har prostatacancer. Sjukvården står under stark tidspress.

Vi finns för Dig som har fått diagnosen Prostatacancer. Vi har alla en egen personlig erfarenhet av sjukdomen och vill gärna dela med oss av den kunskapen.

Vill Du bli medlem eller bara prata med någon om Din situation kan Du kontakta någon av oss i styrelsen eller någon av kontaktpersonerna.

Delar du vårt intresse? Då kan du välja att bli medlem hos oss

Öppet hus

Träff med våra stödpersonerINSTÄLLD

Föreningshuset Fontänen

kommer Janne Björklund att hålla ett föredrag om "Fysisk aktivitet" i rehabilitering av prostatacancer. INSTÄLLD

Öppen föreläsning

med inriktning spridd cancer av professor Sten Nilsson Radiumhemmet.INSTÄLLD

Strömmingsfiske från Tyrislöt

Inbjudan med medlemsbrev.INSTÄLLD

Gymnastiken i Linköping
Den är särskilt upplagd för män med våra behov – balans, styrka och skeletthälsa. Ett tiotal deltagare träffas tisdagar mellan 8,30-9.30 i Fontänens gymnastiksal under ledning av Jan-Anders Tolf.

Våra gympapass ger en klar förbättring av balans och styrka hos dem som varit med på våra pass. Vi som är med tycker detta är en helt perfekt gympa, socialsamvaro och rehabilitering!

Kanske något för dig?

Det finns plats för fler, kontakta Jan-Anders Tolf, 070 840 51 51.

Gymnastiken i Norrköping
Tisdagar kl. 11,00 -12,00 sker i Centralbadet drivs av Medley och passet heter Easy Line som är en effektiv cirkelträning, med instruktör, i lättanvända maskiner som inte kräver några inställningar. Mellan maskinerna görs andra gympa rörelser! Perfekt träning för hela kroppen!! Hjärta, lungor och muskler! Alla kan vara med oavsett krämpor! Bonus, man kan utnyttja, efter passet, Centralbadets övriga faciliteter som simbassänger och relaxavd.

Det finns plats för fler, kontakta Jan Björklund, 076 844 33 80

Fyll i blanketten