Nyheter och aktiviteter
Delta i fokusgrupp Medlemsmöte oktober 2024 Hälsomässa 19 oktober 2024 Folkets Hus Östersund Jämtgubben på nationaldagen 2024 Jämtgubben på nationaldagen2 Rehabveckor Expo Norr 2024 Friskis & Svettis Ny adress från 1 maj Cancerrehabilitering Årsmöte 2024 Ny kunskapsbank om prostatacancer EU-Proper Sexuell rehabiliteering via 1177 Seniorexpo 2024 Mustaschkampen 2023-2 Mustaschkampen 2023 (1) Mustaschkampen 2023 Medlemsmöte 2023 Ny bok Västgård Game Fair 2023 MC-klubbarnas gåva till Jämtgubben JG på Jamtli 2023 Expo Norr 2023 Podd om PC Utskick medlemskort Sverigeresan 2023 Samarbetet JG och STC Årsmöte 20223 Julhälsning Medlemsmöte Inbjudan till surströmming Västgård Game Fair Referat årsmöte 2 maj 2022 Föreläsning 12 maJ 2022 Årsmöte 2022 Sjöbergpriset 2022 Mustaschkampen Medlemsmöte 21 oktober 2021 Jämtgubben vid Stora Coop Kallelse årsmöte Träning med Friskis&Svettis Medlemsavgiften 2021 Hopp trots allt Corona och verksamheten Rekrytera medlemmar Mustaschkampen 2020. Kallelse till årsmöte med Jämtgubben den 10 juni kl 18.00 Covid-19 och effekten för prostatacancerpatienter Jämtgubbens årsmöte 26 mars 2020 är inställt! Jämtkraft stöttar Jämtgubben Medlemsmöte 27/9 2019 kl 18.00 Folkets Hus, Östersund Info om cancerrehabilitering Expo Norr Jämtgubbens årsmöte 3 april 2019 kl 18.00 Senior Expo 25-26 januari 2019 Appen Tät®III-bäckenbottenträning inför och efter prostataoperation Mustaschkampen 2018 Jämtgubben medlemsmöte 6 oktober 2018 Jamtland Bikeweek 21-28/7 Jämtgubben finns på Västgård Game Fair 27 - 29 juli ExpoNorr 2018 Jämtgubben kallar till årsmöte 19 april kl 18.00 Föreläsning Kraft i maten Emma och Agneta på urologikongress Intervju från Radio Jämtland Reportage i Jämtlands gratistidning Här hälsar Jämtgubben på hos ICA Kvantum Sture & Sture i Strömsund Medlemsmöte 2017 16 november klockan 18:30 Reportage i ÖP Jämtgubben hos ICA i november

Hjälp, kommer min pappa att dö nu?

Podd om prostatacancer och hur den påverkar hela familjen. Läs mer genom att klicka här. Henrik Frenkel som sedan ett år har diagnosen metastaser prostatacancer är programledare.

Jag heter Henrik Frenkel, är 74 år och pensionerad affärsjournalist och har sedan ett år tillbaka diagnosen metastaserad PC.

I våras nystartade jag Prostatacancerpodden. Jag är programledare och min sidekick är läkaren Anna Bill Axelsson, professor i urologi vid Akademiska sjukhuset i Uppsala.

Vi intervjuar patienter, läkare, forskare och läkare om olika aspekter av att ha prostatacancer.

Vi skulle vara tacksamma om ni vill sprida kännedom om denna kvalitetspodd via era föreningar, utskick och hemsidor.

Vi tror att prostatacancerpodden är en stor hjälp för inte minst alla patienter i olika stadier. Podden är kommersiellt helt obunden.

Ni kan se alla avsnitten här på hemsidan.

Nu har vi  lagt ut ytterligare ett avsnitt av Prostatacancerpodden. Det har fokus på hur PC påverkar hela familjen.

Rubriken är: Hjälp, kommer min pappa dö nu?

I studion har Anna och jag den här gången Thomas Stenbäck och hans 22-åriga dotter Mathilda. Thomas fick diagnosen spridd prostatacancer när han bara var 51 år gammal.

Det är en podd som tar upp de existiella frågorna kring att ha PC.

Här har du länken till avsnittet.