Om oss

Jämtgubben, patientföreningen för prostatacancer i Jämtlands län, bildades 1999 för att ge dig, som fått diagnosen prostatacancer, någon att tala med. Att möta andra med samma diagnos och med erfarenhet av behandling kan öka din egen trygghet. Styrelsemedlemmar som genomgått behandling kan besvara frågor utifrån egna erfarenheter.

Som medlem i Jämtgubben får du Prostatacancerförbundets tidning, Prostatanytt, med bl.a. nyheter inom forskning, fyra gånger per år. Även 2020 kommer Jämtgubbens medlemmar, mot uppvisande av medlemskortet, att gå in gratis på Expo Norr. Du får också inbjudan att delta i de föredrag och informationsmöten föreningen anordnar. Föreningen är öppen för alla som vill vara med och stödja kampen mot prostatacancer!

Tyvärr har vår verksamhet påverkats kraftigt av den pågående pandemin. Vi har tvingats ställa in alla medlemsmöten och allt deltagande i mässor under 2020. Har du idéer på aktiviteter som går genomföra trots pandemin, hör av dig till oss i styrelsen.

Hjälp oss bekämpa prostatacancer,

stöd vår förening. Plusgiro 10 92 47-7