27 oktober 2020

SWISHA PÅ 123 346 32 88

DU kan hjälpa oss att bekämpa prostatacancer genom att delta i MUSTASCHKAMPEN. DU gör det enklast genom att SWISHA på 123 346 32 88 eller göra en inbetalning på vårt bankgiro 5140-7344.

Vi liksom alla andra föreningar befinner oss i en situation där vi har svårt att genomföra våra aktiviteter. Vi finns redan inom en riskzon och vill naturligtvis inte "ta" en sjukdom till. Cancer är en farsot som vi alla behöver bidra till att kunna få bort ur vårt samhälle, eller i alla fall kunna leva ett liv med en kronisk sjukdom utan risk att avlida i förtid. Nu är det viktigt att DU är en av de som är med oss i kampen!

Alfreds
13 september 2020

SNACKCAFÉ 5. NOVEMBER

Vi fortsätter med ett nytt snackcafé den 5. november 2020 i Bräkne - Hoby, i Bygdegården. Start som vanligt klockan 1830, med slut klockan 2030.
Det är en mycket användarvänlig lokal som medger spridning av deltagare så vi med god marginal håller avstånd.

Tjejerna på Alfreds Café fixar fikat som vanligt, alltid med ett säkert avstånd!

Ring på nummer 0708-564200, om du vill delta! Du kan även eposta till: kontakt@viktorblekinge.se
Då kan vi förbereda för fika och dukning så vi håller avstånd!

Vi kan med säkerhet vara upp till 40 medlemmar vid dessa tillfällen.

Välkommen önskar

Mustaschkampen 2020
13 september 2020

Lite nytt från läkarvetenskapen.

Hej! Klicka på länken och läs lite om de senaste rönen om prostatacancer och dess vård.

Mustaschkampen 2020

Nu kommer vi att synas! Många produkter med "Mustaschen" i butiker. Längs vägar syns vi! Mustaschklistring pågår i Blekinge. Titta på filmen till höger!!!

Viktors sjupunktsprogram

För en bättre prostatacancervård i Blekinge

Patientsupport

Gruppen för patientsupport

Bildgalleriet

Bilder från tidigare aktiviteter

Urinblåse- och urinvägscancer

Urinblåsecancer är näst efter prostatacancer den vanligaste urologiska tumörformen. Drygt 2500 fall registreras årligen med en medianålder på kring 73 år och 75 procent är män.
Om man har urinblåsecancer är det vanligaste symtomet att man har synligt blod i urinen. Andra, mer ovanliga, symtom kan vara att det svider när man kissar, att det känns som om man är kissnödig fastän man precis har kissat, eller att man får återkommande urinvägsinfektioner.
Den vanligaste behandlingen mot urinblåsecancer är operation som innebär att man går in genom urinröret med ett instrument till urinblåsan där man hyvlar bort tumören.

Läs mer i vårt infobrev

Delar du vårt intresse? Då kan du välja att bli medlem hos oss