ICA Maxi Olofström

Blekinges Mustaschkamp!

MUSTASCHKAMPEN KÖR PÅ
Det rör sig runt om i Blekinge nu i November med aktiviteter för ”Kampen mot Prostatacancer”. I den västra länshalvan har vi, tack vare välvilliga lantbrukare, kunnat klistra Blåa Mustascher på
Ensilage-balar längs våra vägar. Lika välvilligt inställda är Maxi Olofström, Gulf Olofström, ICA Jämshög och ICA Supermarket, Sölvesborg. Tack vare dessa företag har vi kunnat informera om
Prostatacancer och fått sålt våra artiklar. Hela behållningen går till Cancerforskningen.
Gör som många andra! Klicka dig in på https://viktorblekinge.se och skänk en slant eller beställ Bingolotter. Varje gång du köper en bingolott för 50 kronor går automatiskt 13 kronor till vår förening.

Stadshuset Ronneby

Mustaschkampen i Ronnebytrakten

Vi är igång i Ronneby med olika aktörer som stöder vår verksamhet "Kampen mot Prostatacancer" genom att delta i Mustaschkampen.

Colorama , Metalcolour, Mekonomen, Järnia, Stadshuset i Ronneby och naturligtvis "Contan", fiket i stan!

MUSIK! Auktion!

Vi längtar väl alla till den dag då vi åter kan samla våra nära och kära, kollegor och vänner till ett riktigt party. Den tiden kommer!
Då är det gott att vara beredd. Pcf Viktor har fått äran att auktionera ut en konsert med Hans Alerstedt.

Vinner du så kommer han när du kallar. Intäkterna från auktionen går oavkortat till Mustaschkampen för att främja forskningen om hur vi på bästa sätt bekämpar prostatacancer. Lägg ditt bud via sms till 076-1172111. Vi håller er kontinuerligt underrättade om vilket som för närvarande är högsta budet.
Sista bud 12 dec 20:00
Stöd PCF VIKTOR genom denna musikauktion och kommande attraktion för just DIG!

Mustaschkampen 2020

Nu kommer vi att synas! Många produkter med "Mustaschen" i butiker. Längs vägar syns vi! Mustaschklistring pågår i Blekinge. Titta på filmen till höger!!!

Viktors sjupunktsprogram

För en bättre prostatacancervård i Blekinge

Patientsupport

Gruppen för patientsupport

Bildgalleriet

Bilder från tidigare aktiviteter

Urinblåse- och urinvägscancer

Urinblåsecancer är näst efter prostatacancer den vanligaste urologiska tumörformen. Drygt 2500 fall registreras årligen med en medianålder på kring 73 år och 75 procent är män.
Om man har urinblåsecancer är det vanligaste symtomet att man har synligt blod i urinen. Andra, mer ovanliga, symtom kan vara att det svider när man kissar, att det känns som om man är kissnödig fastän man precis har kissat, eller att man får återkommande urinvägsinfektioner.
Den vanligaste behandlingen mot urinblåsecancer är operation som innebär att man går in genom urinröret med ett instrument till urinblåsan där man hyvlar bort tumören.

Läs mer i vårt infobrev

Delar du vårt intresse? Då kan du välja att bli medlem hos oss