Patientupplevelser

En viktig del i Arosgubbens arbete är att hjälpa, stödja och informera medlemmar och deras anhöriga. I detta avsnitt delar några av våra medlemmar med sig av sina egna erfarenheter av prostatacancer; från det att de blev sjuka och fick sina diagnoser, har genomgått någon form av behandling, hur de gått vidare i livet samt tankar och funderingar som de haft eller har. Vår förhoppning är att dessa berättelser ska kunna vara till hjälp för andra.

När en man får prostatacancer är det inte bara han själv som drabbas, utan även hans anhöriga berörs på ett eller annat sätt. Det är därför lika viktigt att kunna få ta del av erfarenheter och upplevelser från båda parter.

OBS! Eventuella namn som anges i berättelserna är fingerade, liksom en del data, eftersom det är viktigt att anonymiteten bevaras.

Vill du dela med dig av dina erfarenheter kring prostatacancer?

Jag har sammanställt några frågor som kanske kan vara till hjälp, för att friska upp minnet eller som stolpar för att skapa en berättelse kring dina/era erfarenheter. Du hittar dem HÄR.

Du behöver inte skriva hela berättelsen själv om du inte vill, utan det hjälper jag gärna till med.

Hör av dig till webmaster Elisabeth Löfberg, elisalofberg@hotmail.com, om du har några erfarenheter som du vill dela med dig av och som jag kan få publicera, eller om du känner att du vill ha lite hjälp.