Uppskattat föredrag om Sex o Samlevnad när du drabbats av Prostatacancer

Vårt öppna seminarium om Sex och Samlevnad för Prostatacancer drabbade blev mycket uppskattad.

Per G 3

Föredragshållaren Per Gulbrandsen visar upp ett par hjälpmedel

Per Gulbrandsen som är ordförande för Prostatabröderna i Stockholm och en erkänt duktig föredragshållare om mäns sexuella hälsa. Det är fortfarande för många något av tabu att prata om hur prostatacancer drabbar oss män när det gäller lusten till sex och att få erektion.

Per lyckades avdramatisera med sitt föredrag och med sina egna erfarenheter och många som var och lyssnade såg föredraget som steg 1 och ville ha en fortsättning. Vi  hade åhörare från Kiruna i Norr till Umeå i söder och det var många kvinnor i publiken vilket Per påpekade särskilt att det var positivt.

Vi hoppas få till en uppföljning i ämnet och vi uppskattade att även vårt förbund hade skickat upp vår förbundsordförande som med sin närvaro ville visa förbundets stöd.

Vi har t ex ingen sexolog inom regionen vilket borde vara obligatorisk då kontaktsköterskorna inte har den kunskap för att hjälpa drabbade patienter till än högre livskvalitet .

På  (SR Play Norrbotten) förmiddag i P4 Norrbotten med Tova Nilsson blev Per intervjuad dagen efter och där kan ni som är intresserade lyssna på intervjun .