I Vetenskapenshus i Luleå händer det. Vi återkommer senare med hur ni anmäler Er till föredraget som är tänkt att hållas den 10:e september kl 13.30.

Vi har i Pcf Norrsken lyckats få Per Gulbrandsen som själv har prostatacancer att komma upp till Luleå och prata om Sex och Lust. Vi som har drabbats av prostatacancer äger också rätt till att få ha livskvalité. Sex och Lust är livskvalité för de flesta av oss. Låt oss öppna våra sinnen och börja leva igen.

Föredragshållare Per Gulbrandsen

Per är själv drabbad och vet exakt vilka problem vi män får av alla behandlingar . Lusten till sex kan försvinna lika fort som erektionen på grund av alla behandlingar .
För många män och par är det skam att prata om sex och lust. Livet blir förändrad men det är ingen katastrof.
Om allt det här kommer Per att berätta den 10:e september då vi har ett öppet seminarium med Per här i Luleå.
Prostatacancer kan förändra livet i grunden, även när cancern är bortopererad.
Per har egen erfarenhet om allt detta och han kommer öppet att prata om sina egna erfarenheter.  Per är ordförande för Prostatabröderna i Stockholm. Per är f.d. radioproducent och en erfaren föredragshållare om mäns sexuella hälsa.
Han bloggar också sedan fem år om sex efter cancer på Lem och liv, och har testat en mängd hjälpmedel, behandlingar och metoder för återställd erektion.
Han kommer personligt berätta om sökandet efter fungerande sexuell rehabilitering och hur det har påverkat hans liv och relation.
Utöver Pers föredrag kommer vi också att prata om OPT. Regionen har skickat ut brev till män som är 50 år och som är 56 år att det skall boka tid för PSA prov. Det är ett bra initiativ av regionen och vem vet. Vi kanske är på väg mot screeining.

Senast uppdaterad 10 maj 2024