Nu finns fotokalendern till salu!

Prostataförbundet har för första gången givit ut en fotokalender med lättklädda herrar!

Kalender 01 2025

Prostataförbundets fotokalender

Det kanske låter lite udda, med lättklädda herrar på foton, men upplägget gör att det bara är vackert. Modellerna är herrar från hela Sverige. Herrar som har eller har haft prostatacancer men som har överlevt. Alla herrar på bilderna är med andra ord överlevare.
Modellerna har ställt upp utan ersättning och gör det här för att stödja kampen mot prostatacancer. De medverkande har med sig saker som visar vad de är intresserade av. Det är en mopedist, en fiskare, en jägare, en fotbollsspelare m m.

En östgöte bland de tolv
En östgöte platsade bland de tolv som fick vara med i kalendern. Han är jaktintresserad och ställde med viss tvekan upp på att vara med men när han fick information om att alla medel som kommer från försäljningen går till PCF Öst svarade han till slut ja.

Kalendern är mer av ett konstverk eftersom bilderna är oerhört professionellt regisserade och mycket vältagna och för den som köper en kalender kommer den säkerligen pryda sin plats, oavsett var den placeras i hemmet eller på arbetet.

Beställningar
Medlemmar i PCF Öst betalar endast 50 kr för en kalender. Vill du köpa en kalender mailar du till info@pcfost.se
Är du inte medlem i PCF Öst betalar du 150 kr. Vi har ett begränsat antal kalendrar så ska du ha en bör du beställa snart.
På grund av sin storlek kan föreningen inte skicka kalendern per post, så alla beställningar får hämtas ut på föreningens kontor eller vid den öppna föreläsningen i Norrköping i höst.