Premiär för Prostatabröderna på Seniormässan

För första gången i Prostatabrödernas långa historia står föreningen denna vecka på Seniormässan, landets största event för seniorer

IMG 3519 (1)

Prostatabrödernas Tommy Hedén beredd att möta Seniormässans besökare (Foto Per Gulbrandsen)

Denna vecka är det världspremiär för Prostatabrödernas medverkan på landets främsta event för seniorer, den ständigt lika populära Seniormässan som i veckan går av stapeln på Älvsjömässan i södra Stockholm.

Under tre dagar, tis-tors 3-5/10, turas fem ledamöter ur styrelsen om med att möta och ta hand om oräkneliga besökare, sprida viktig information om prostatacancer, värva nya medlemmar till föreningen och genom att sälja mustaschtröjor och -strumpor, pins, böcker mm samla bidrag till Mustaschkampen och ny forskning om prostatacancer.

I ett osedvanligt förmånligt mässerbjudande får dessutom alla besökare som väljer att bli medlemmar i Prostatabröderna (200:-) varsitt ex av Prostatacancerförbundets sprillans nya ”bibel”, den länge efterlängtade boken ”Bra att veta om Prostatacancer” med allt väsentligt och viktigt om sjukdomen. I handeln kostar boken hela 248:-, så erbjudandet kan mycket väl vara Seniormässans mest förmånliga.
Dessutom ingår som vanligt en årsprenumeration på tidskriften Prostatanytt i medlemskapet mm. Prostatabröderna - som delar monter med bröstcancerföreningen Amazona - hoppas mässerbjudandet ska ge föreningen extra många nya medlemmar, och ytterligare stärka stödet för alla drabbade av den lömska sjukdomen.

Per Gulbrandsen

Senast uppdaterad 04 oktober 2023