Medlemsaktiviteter

Samgången den 8 maj

Foto Anders HanssonSolen var på sitt mest strålande vårhumör när ProLiv Väst den 8 maj tillsammans med Bröstcancerföreningen Johanna och gyncancerföreningen Ada&Beda arrangerade premiärupplagan av tipspromenaden Samgången i Slottsskogen. Kanske var rentav vädret för bra – en stor del av de potentiella söndagsflanörerna föredrog vågrätt eller sittande ställning på gräsmattor och solvarma bänkar.

Två snitslade banor – 2 km respektive 4 km långa – hade preparerats med lagom knepiga och informativa frågor med anknytning till de aktuella ämnena och Slottsskogsmiljön.

Kerstin Hicks var ensam om att ha alla 13 rätt på långa banan, och vann därmed två fotbollsbiljetter till kamratmötet mellan IFK-lagen Göteborg och Norrköping. En bom hade tvåan Sara Wallin som plockade hem den större av de två varukorgar som skänkts från ICA Supermarket Högsbo.

På korta banan blev det dubbelseger för familjen Krysell genom Linda och Emil som både hade 7 rätt. Fotbollsbiljetter och varukorg blev belöningen här också.

Den superstora varukorgen från ICA Kvantum Hovås lottades ut bland samtliga deltagare. Här blev det jackpot för familjen Berts genom mamma Anna och de assisterande medtävlarna Leo och Sonja, som även tipspromenerade hem ett par biobiljetter från SF.

Nästa år tar vi nya tag – bara det då inte blir för bra väder igen. (Men hur stor är den risken i Göteborg?)