Ordförandebrev 1 2021

GLAD PÅSK ÖNSKAR PROLIV VÄST!

Jobbiga tider med Covid virus, men vaccinet hägrar och alla kan snart mötas igen. Vi hoppas att komma i gång med vår vanliga verksamhet men fram till dess så blir det den digitala världen i kontakterna med medlemmarna.

Föreningen har som målsättning att skicka ordförandebrev ca en gång i månaden. Brevet går ut som mejl eller sms och som brev till de som inte har tillgång till digitala medel.

Medlemskontakt

Besök vår hemsida, www.proliv.com för att se vad som händer i föreningen och sjukvården.

Vår Facebook sida, ”ProLiv Västs grupp för direktkontakt mellan medlemmar” är också värd ett besök.

Kontakttelefonen 0302-467 68 är till för alla. Ingen skall vara ensam med sina tankar så har du behov så ring. Även samtal som rör vår förening är välkomna. Föreningen har stort behov av att få era erfarenheter av vården och rehab. Även anhörig eller närstående kan ringa. Kontakttelefonen är alltid bemannad, året runt.

Alla är välkomna att hjälpa till!

Lite eller mycket hjälp spelar ingen roll. Allt behövs för att stödja föreningens verksamhet. Här är några exempel på vad just du kan bidraga med. Tveka inte att ringa kontakttelefonen om du vill hjälpa till.

• Hjälp med IT, webb och andra digitala lösningar.
  • Skriva artiklar, producera infomaterial mm.
  • Hitta kontakter som vill bli sponsorer.
  • Bli aktiv i MUSTASCHKAMPEN, sälja pins, hitta företag som vill sälja, delaktig i planeringsgruppen mm.
  • Organisera rehab grupper av olika slag tex stavgång, gym, bokklubb mm.

Kom gärna med nya idéer och känner du dig för att bli mer ännu mer aktiv så är du välkommen i styrelsearbetet.

Slutligen vill vi tacka Anders Hansson för hans insatser i ProLiv Väst.

Hälsningar ordförande Lennart Alsin

Senast uppdaterad 28 mars 2021