Medlemsbrev september

HJÄLP OSS!

Brev

Vi i styrelsen och ni andra som medverkar i våra arbetsgrupper gör ett fantastiskt jobb, och det på frivillig väg. Vi har medlemmar som sköter vår webbsida, medlemsregister, kunskapspaketen, snackcaféerna, kontakttelefonen, patientrepresentanter mm och styrelsejobbet så klart.

MEN, ibland är vår diagnos inte att leka med. Ålder och besvär gör att orken ibland tryter för några av oss. VI BEHÖVER BLI FLER AKTIVA. Både i små roller och framför allt i rollen som styrelseledamöter.

ProLiv Väst har en stor uppgift i att påverka vården och som stöd till diagnostiserade och deras närstående. Vi skulle kunna göra mycket mer om vi var fler. Det är ett roligt uppdrag och ger mycket positiv energi för dom som engagerar sig. Vi är ca 900 medlemmar idag och vi blir säkert fler i framtiden.

Vi behöver idéer och energi så kom igen du som vill bli en i gänget. Vi som förening och vårt förbund ser till att du får stöd och utbildning för din uppgift. Vi har ofta digitala möten så resor till Göteborg är inte nödvändigt mer än några gånger per år.  Du börjar där du är och bidrar med det just du kan och vill. Glöm inte att närstående är välkomna i arbetet och vi ser med glädje emot att bli fler aktiva kvinnor.

Så nu när du bestämt dig, slå en signal till ordförande Kjeld Pedersen (0707- 26 20 28) eller maila till kansli mailen (kansli@proliv.com) så börjar vi med vår kontakt på det sättet.

På vår hemsida www.proliv.com läser ni det senaste och vill du prata om något som du undrar över så finns vår kontakttelefon 0302-467 68 tillgänglig för dig

Kom på föreläsning

22 september kommer som vi nämnt tidigare Mikael och Eva från Sahlgrenska och pratar om diet och motion. Viktiga ämnen som kan förändra mycket i mångas situation. Platsen är Dalheimer hus kl. 18:00- 20:00.

12 november kommer den för många välbekanta tidigare chefen för PCC på Sahlgrenska, Ingela Franck Lissbrandt. Då får vi veta mer om hur läget och utveckling ser ut inom prostatacancervården. Platsen är återigen Dalheimers hus och föreläsningen startar 13:00.

SNACKCAFÉER

Nästa snackcafé Göteborg, 2022-09-29 kl. 18:00 - 20:00 på Slottsskogsgatan 12.

Denna gång vill vi speciellt bjuda in närstående till män med diagnos. Närstående kommer att sitta för sig själva med en samtalsledare. En möjlighet att få prata om hur ni upplever det som närstående. Ni andra sitter som vanligt med Mikael som samtalsledare.

Borås cafémöte, 2022-10-06 kl. 15:00 - 17:00 på Kraftens Hus i Simonsland.

Borås Cirkelgym, onsdagar kl. 13:15 hos Friskis o Svettis, Åsboholm gatan. Ledare Lennart Alsin nr: 070 - 676 14 80.

Uddevalla cafémöten, 2022-09-22 kl. 15:00 - 17:00 på Ryttaren i Uddevalla. Tema blir strålning.

Kontaktperson Mats Karlsson, tel: 070 - 527 58 82. Mail: maev.karlsson@telia.com

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hösten är vacker och blir lika fin som sommaren, det är något vi tror på och önskar er allt gott.

Hälsningar

Styrelsen ProLiv Väst

Klicka på länken här för att hämta medlemsbrevet som pdf.

Senast uppdaterad 17 september 2022