Medlemsbrev 6, oktober 2021

Äntligen öppnar samhället upp efter åren av pandemi. Så gör även vi, fast i lugn takt tills vi vet hur utvecklingen av pandemin går. Glada är vi i alla fall att styrelsen kan träffas fysiskt och att vi kan börja träffa medlemmar i liten skala samt sjukvården och övriga samarbetspartners.

Kontoret är öppet för besök på tisdagar. Snackkaffegrupper kommer i gång och vi planerar för att vara ute på gator och torg under MUSTASCHKAMPEN i november. Ni är välkomna att delta med det ni kan och vill. Ring Kjeld om ni vill hjälpa till.

Allt arbete i vår förening görs av frivilliga krafter. Det gör vi för att stödja våra medlemmar och deras närstående. Därför en efterlysning!

Vi behöver en ansvarig för vår hemsida. Vår egen hemsida är en del av Prostatacancerförbundets hemsida. Man behöver inte vara expert inom området, utan det går att lära sig. Vi lär upp dig. Ung eller gammal spelar ingen roll. Var är våra barn och barnbarn? Dom skulle kunna göra en insats i hemsidan. Hör av dig till Kjeld Pedersen på 0707- 26 20 28.

Aktiviteter

• Besök på kontoret kan vem som helst göra tisdagar 12:00-14:00. Vill du komma annan tid så hör av dig till Kjeld Pedersen.
  • Snackkaffe den 28/10 och den 25/11 kl 18:00–19:30. Platsen är Dalheimers hus på Slottsskogsgatan 12 i Majorna. Anmäl dig gärna så ni säkrar en bulle till kaffet.
  • Mustaschkampen november 2021

-Alla kan sälja pins eller annat. Vi har även mustaschdekaler som kan sättas    på bilar. Kom och hämta på kontoret. Säljer eller köper alla en mustaschpin så blir det mer än 20 000 kr till forskning och stöd.

-Mustaschkampsbilen kommer hit igen! Vi sätter upp vårt tält mm vid bilen på olika platser och informerar samt säljer vårt material. Vi håller på att planera för fullt men allt är inte helt klart ännu.

I början av november får alla medlemmar ett sms om var och när vi står med bilen. Då är ni välkomna att komma och köpa pins, mustaschlampor mm.

- Den 9/11 och den 10/11 står vi i fiskhamnen Göteborg på morgonen.

- Den 10/11 på kvällen är vi bjudna till RIK som spelar hemmamatch. Vi     uppmanar alla att gå med familj och vänner till matchen.

- Den 17/11 och den 18/11 står vi med bilen inne i Femman i Göteborg.

- Den 19/11 och den 20/11 står bilen i Uddevalla och Vänersborg. Även Borås får besök. 6/11 och 7/11 troligtvis i Borås.

Kom och hjälp oss (ring Kjeld Pedersen 0707-26 20 28) eller besök oss när vi är ute med mustaschkampsbilen! Gärna med en nyodlad stor mustasch!

Styrelsen ProLiv Väst

Senast uppdaterad 19 oktober 2021