Medlemsbrev juni

Nu har sommaren anlänt och vi tar sommaruppehåll under juni och juli. Dock är kontakttelefonen (0302-467 68) aktiv och så även kontoret om ni vill ha tid för möte. Vi försöker då fixa till att mötet blir av.

Brev

Mustaschkampsbilen kommer till oss mellan 8-10 augusti. Mer information om var och tider kommer i separat utskick. Vill någon vara med och hjälpa till med att informera, skriv till kjeldp55@outlook.com . Vi behöver all hjälp vi kan få i föreningen, så kontakta oss om du vill vara mer delaktig. Det är riktig positiv energi att vara med i montern.

Kraftens Hus ligger som ett projekt för uppstart i Göteborg. ProLiv Väst är med i processen och i de olika arbetsgrupperna. Vi kommer löpande att uppdatera er. Det är tänkt att bli en samlingspunkt för cancerföreningar och cancerdiagnostiserade

Den 22 september kommer dietist Mikaela Seroka till Dalheimers Hus och föreläser. Vi återkommer med tid.

Blir ytterligare föreläsningar under hösten som just nu är under planering. Vi återkommer med separat utskick efter sommaruppehållet.

Gå in på vår hemsida www.proliv.com och läs om bland annat ny metod för biopsier, insprutning av skydd mot tarmen vid strålning etc. Finns mycket intressant och matnyttigt på hemsidan.

Öppettider kontoret har nya rutiner. Vill du komma och snacka, rådgöra etc. Maila till kansli@proliv.com så kommer vi att bemanna kontoret oavsett dag. Kom och ta en fika, få hjälp med någon fråga eller bara få en social stund.

Nästa snackcafé Göteborg, 2022-08-25 kl. 18:00 - 19:30 på Slottsskogsgatan 12. Under 2022 hålls mötena den sista torsdagen i månaden förutom juni och juli. Anmälan helst via kansli@proliv.com  men det går även att komma oanmäld.

Borås cafémöte, sommaruppehåll. Vi återkommer med nytt datum.
Borås Cirkelgym, onsdagar kl. 13:15 hos Friskis o Svettis, Åsboholmsgatan. Ledare Lennart Alsin nr: 070 - 676 14 80.

Uddevalla cafémöten, vi gör paus under sommaren och återkommer med nytt startdatum.
Kontaktperson Mats Karlsson, tel: 070 - 527 58 82. Mail: maev.karlsson@telia.com

Slutligen önskar vi alla en bra sommar!!!

Hälsningar
Styrelsen ProLiv Väst